Inline rychlobruslení se často srovnává s cyklistikou, především s tou silniční. Porovnává se trénink, závodní taktika, terény …. Rychlobruslení má proti cyklistice jednu velkou výhodu – v ceně materiálu. Nejdražší kolo, které jsem našel po 5 minutách hledání, bylo za 269.900 Kč (Cannondale systém six team Si) a určitě lze najít i dražší.
Pokud by byl bruslař trochu snob a chtěl utratit za inline brusle co nejvíc, kolik by mohl utratit? Za kompletní brusle toho moc neutratíme, nejdraží je asi BONT Vaypor Custom + S frame 4×100 za cca 1300 USD. „Tou správnou cestou“ je výběr samostatných komponentů.
Simmons MOJO – samozřejmě custom. Nový model firmy Simmons s karbonovým krytem přes horní část boty. Váha bot při velikosti 8 je cca 300,7 g.
Cena: 1.700 USD
MST M1004L Type-R – myslel jsem si, že nejdražší bude nějaký karbonový nebo magnesiový rám, ale našel jsem dražší. Abych pravdu řekl, nevím čím je tento rám, mimo ceny, tak vyjímečný. Váha je 226 g.
Cena: 847 USD
Hyper Helium +G 100mm/84A – Na výběr jsou kolečka jak pro ložiska 608 tak 688. Váha je katalogových 95g, reálných dle Martina 104g.
Cena: 23,6 EUR / ks
HTB Keramik Dynamic – celokeramická ložiska. Za cenu jednoho kusu by šlo pořídit i relativně slušnou sadu ložisek. Pokud jste je někdo zkoušel tak se podělte o zkušenosti.
Cena: 30,67 EUR / ks

Vzhledem k vysoké ceně ložisek a koleček jsem předpokládal, že nejdražší setup bude 5×90, (navíc 2 kolečka a 4 ložiska = 4.740 Kč), ale cena rámu MST je tak exklusivní, že by rám 5×90 musel stát minimálně 13.500 Kč a takový jsem bohužel nenašel.
Předpokladem je, že spacery (vymezovače), osičky a šrouby jsou součástí dodávky rámu. Pokud byste ale někdo věděl o nějakých speciálních (titanových, karbonových….) dejte vědět, určitě by se mohly hodit. ![]()
Výsledná cena je bez slevy za komplet, bez dopravy, DPH a cla. DPH a clo by se platilo za zboží mimo EU, tj. 19% DPH navíc za rám a boty + 12.481 Kč = 97.131 Kč, výši cla neznám.