Home E-mail - nezapomeň zaměnit slovo zavináč za znak

Speed vs. fitness - definitivní řešení?

7. 2. 2008 t 17.53 [Speed, Fitness]tisk

fitness brusleOd okamžiku, kdy se v Čechách a na Moravě začaly pořádně jezdit silniční závody se vede debata na téma Speed vs. Fitness. Můj soukromý názor na toto téma je: nerozlišovat. Nicméně jsem o tom dost přemýšlel a jedno řešení mě napadá.

Jak k tomu vlastně došlo?

Když se v roce 2005 objevila série Nestlé Life Inline Tour přilákala poměrně slušnou návštěvnost závodních bruslařů, kteří po nějakém pořádném závodění hladověli. Současně se závodníky se začali zúčastňovat i hobbíci, kteří si chtějí zkusit jak rychle dokážou zajet jakou vzdálenost.
V ten okamžik nastal problém, který byl možná i zbytečně uměle podpořen snahou neznechutit amatérskou veřejnost a umožnit jí zazávodit si taky a tím podpořit i větší účast na závodech. Vznikly dvě samostatné kategorie, které nikde ve světě (no dobrá, tak alespoň v Evropě) neměly obdoby.
Jak roky běžely rozpor se zvětsoval a debata jak odlišit speedaře od fitnesáka nabývala zdánlivě větších a větších rozměrů. Dlužno podotknout, že podle mého názoru tuto debatu podněcovala malinká skupinka „ukřivděných“, která se taky chtěla postavit na bednu a tak začala vznikat všelijaká složitá pravidla o velikosti a počtu koleček.
Inlajn.Cz se téhle myšlence na rozdělování chvíli bránil a víceméně ji ignoroval, ale nakonec přišel Bob s docela rozumným návrhem jak odlišit speed od fitnesů a tím byla výška boty. Podle tohoto pravidla se jezdily všechny závody Českomoravského poháru a řekl bych, že celkem v pohodě.

Co s tím dál?

Myslím si, že hlavní myšlenkou by mělo být, že je to o nohách a ochotě pro svou rychlost něco udělat. Současně s tím bychom měli poměřovat stejně výkonné bruslaře nikoliv jejich brusle. Ono je to totiž v podstatě jedno, co máte na nohách, ale není jedno co je v nohách. Já osobně jezdím na speedových bruslích FILA F100, ale jsem si jistý a mockrát jsem to viděl, že mě nabušenej fitnesák v pohodě udolá. On totiž narozdíl ode mě trénoval, zatímco já vysedával u počítače a běhal po schůzích v práci, kde jsem pil sladký kafe se smetanou a baštil sušenky.
Při dlouhých zimních večerech jsem občas zašel na grog se svými přáteli, kteří se věnují MTBO a při jedné příležitosti jsme dali řeč na podobné téma. Ukázalo se, že tam to mají docela vyřešené. Nikdo neřeší, kdo má jaký kolo, ale jde o výsledky.

Výkonostní kategorie klíčem?

Myšlenka je ve své podstatě prostá. Zapomeneme na speed a fitness a budeme se zabývat jen tím, jak to komu jezdí. Podle loňských výsledků rozdělíme závodníky do kategorií Elite, A, B, C, D, … a v každé kategorii budou zhruba stejně silní borci a borky, kteří budou bojovat především mezi sebou. Kategorie bude mít zhruba 20 – 30 členů možná víc. Prvních několik z každé kategorie se automaticky pro další závod přesunou do vyšší a naopak posledních několik sestoupí do nižší. Každý tak bude mít motivaci snažit se probojovat nahoru do další skupiny a tam se utkat se svými podobně silnými soupeři. Myšlenka by se mohla dotáhnout až do takové krásy, že by se podle ní dala sestavovat naše silniční reprezentace ;-)
Všimli jste si, že nikde není ani slovo o typu bruslí?

Tak co si o tomhle nápadu myslí velevážené bruslařské publikum? Než osočíte autora, že je pitomec, zkuste se nad tím zamyslet. Samozřejmě, že je to myšlenka syrová a nehotová, ale bez oponetůry doladit nejde a proto otevírám širokou diskuzi. Ring volný!

p.s.: Názor v kapitole Jak k tomu došlo? je můj vlastní.

Sdílejte článek kliknutím na ikonku oblíbené sociální sítě

66 komentářů | 3755 přečtení

Diskuse

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

Přidal(a): Alena 7. 2. 2008 t 19.47 Dobrý
[1] : : : reaguj :

Ahoj všichni, já jsem celý dlouhý léta dělala moderní gymnastiku, než jsem se teď na starý kolena dala na bruslení. A věřte, že v gymnastice se taky nerozdělovaly závodnice podle toho, která měla „obyčejný gumový“ míč české firmy nebo z dalekého Japonska o mnoho kvalitnější přilnavější náčiní. Vždycky šlo o to, co s tím daným náčiním předvedla, jak byla připravená. A navíc, ten „japonskej balón“ si přece mohly koupit všechny, stejně tak, jako si všichni můžou koupit speed brusle a zkusit to na nich. Pak už záleží na každém, jestli to na nich zvládne a bude trénovat tak, aby něco dokázal. Je to dobrá myšlenka, je to vlastně takový žebříček. Já souhlasím. Mějte se hezky a těším se na závody a výjezdy s kamarády. Alena U. :-P

Přidal(a): Vyry 7. 2. 2008 t 20.16 atletika/bezky
[2] : : : reaguj :

Musim se pripojit k Alene. Delal jsem cca 16 let vrcholove atletiku a rozdily se zde take nedelaly. Bavim se ted zamozrejme pouze o kategorii dospelych. Vekove rozdeleni je samozrejme dobre :) V hlavni kategorii dospelych byla jedna skupina a jelo se pouze na vysledky. Coz o to, ze jsou nejrychlejsi ti mladi. At jsou, kdyz se tomu venuji ve dne v noci a maji na to sily. Az budou starsi, taky je nekdo bude porazet. V bezeckem lyzovani to bylo opet to same. vyhrava rychlejsi. Zajimave tam bylo hodnoceni dosazeneho casu v pomeru k viteznemu casu. Tim se lide rozdelovali do pomyslnych vykonnostnich trid. Takze pak spolu jezdily lide z I. az III. tridy. Idealni prilezitost pro III. tridu to nandat tem lepsim :) Coz se take delo a treba me to motivovalo az tak, ze jsem se dokazal dostat k tem lepsim. Obecne si myslim, ze inlajnove zavodeni je u nas stale prilis mlade a prilis mnoho lidi naraz chce zavodit. Casem se to usadi. Atletika se take nezabehla za 5 let. Osobne bych zustal u jednoducheho cleneni podle veku a dost. Presuny z jedne do druhe kategorie podle jednoho zavodu neni dobre. Neukazuje to nic o skutecne stabilite vykonu. Zalezi na trati, pocasi atd. Pokud presun, tak max. 2× za sezonu. A zaverem? Ja zavodim hlavne se sebou. Az tak mi nezalezi na tom, jestli dojedu 1. nebo 20., hlavne, kdyz se zlepsim nebo aspon udrzim. A to je pro me dulezite.

Přidal(a): Marek 7. 2. 2008 t 22.19
[3] : : : reaguj :

Podle kategorií A, B, C, atd. by se mohli závodníci řadit i na startu, což by také leckdo uvítal.

Přidal(a): Jirka 8. 2. 2008 P 00.03
[4] : : : reaguj :

Nevím já jakožto hobík (teda snažim se postupně prokousat trochu výš ;o)) nejezdim pro to abych stál na bedně ale když se v nějákym závodě zlepším tak z toho mám radost ;o) dokonce bych řek že spídeři jsou pro mě v závodě takový nakopnutí ;o) (hlavně když sem tuhle jednoho předjel ;o)) Jinak jak tu Víťa uved tak třeba v Německu co jsem s váma byl to bylo úplně príma startovalo se podle času a nikdo tam na ty postarší pány nekoukal z patra ;o)

Přidal(a): Gabca 8. 2. 2008 P 08.26
[5] : : : reaguj :

Tak ja zase za mlada hrala basket a zatimco ja a mne podobne jsme behaly v klasickych a na ceskem trhu jedinych dostupnych kotnikovych botaskach „čínách“, spoluhracky z bohatsich rodin si mohly dovolit botasky z NDR. A taky mezi nami nedelali rozdil. Vsechny jsme hrali svorne za Lokotku ;-) . No, to pro odlehceni… Jinak ja jsem taky vzdycky kategoricky odmitala jezdit na zavody, pac me tam odrazovalo to, ze tam byly treba jen speed kategorie a bala jsem se, ze budu porad posledni a ze me to odradi, ze tam budu za debila, atp. Ale pak jsem si dala Berlin, kde jsme byli vsichni dohromady a ja se krizovala, kdyz jsem videla ty borce kolem sebe na speedech a rikala jsem si, jeste ze jsem tak daleko od hranic, aspon se tu tak neztrapnim. Jenze pak se vyjelo a clovek zjistil, ze oni sice maji speedy, ale treba jen proto, ze na to maji (jakoze prachy a sebevedomi), ale ta fyzicka, ta jim chybi a ve finale mezi fitnesakama a speedama byl akorat ten rozdil, kdo na tom byl lepe fyzicky a ne koleckove. Naopak to i nakopne, kdyz clovek predjede nejakeho toho speedaka. Takze jsem „pro“ pismenkove kategoie.

Přidal(a): pf 8. 2. 2008 P 09.10 to je těžký
[6] : : : reaguj :

není mi jasný cíl, jako že se bude startovat po kategoriích? nebo jen v cíli zjistím podle pořadí, jak jsem dojel? a zjistím, že stále jezdím 25. ve své kategorii a jediná možnost jak vyhrávat je jezdit pomaleji, abych jezdil první v kategorii o jedno méně? Tohle je trochu ujetá úvaha, jasně, že mě bude hřát, že jsem o kategorii výše… To s tím startem po kategoriích je fajn nápad. Nerad překážím rychlejším, ale nerad bych, aby mi ujel můj balík. A k těm bruslím, mám taky f100 a jsem rád že jedou rychle a to se mi líbí a o tom to je, ne? Jezdit a závodit tak, aby to bylo příjemné.

Přidal(a): kami 8. 2. 2008 P 11.52 můj názor
[7] : : : reaguj :

Ano. Kategorie podle bruslí zrušit. Není to diskriminace. Akorát Víťo ty kategorie a to proplouvání mezi nimi se mi nezdá praktické ani přehledné. Co s příchozími? Rovnou do elite a nechat je propadat, nebo až na konec a nechat je stoupat? Obojí má mouchy. Co s těmi, kterým se jen nepovedl závod, nebo z objektivního důvodu odstoupili? Nebo s těmi, kteří jeden závod vynechali? Končil by pro ně celý seriál? Určitě se to dá ošetřit dalšími pravidly, ale o to více na první pohledu nepřehledné. Na detailní rozbor proč ne tu není místo. Navrhuji co nejjednodušší řešení. Jako do teď hromadný start. Pouze pro usnadnění startu udělat jednu dvě zóny pro lidi, co už nějakou výkonnost prokazatelně mají. Jedna zona by byla třeba přímo startovní čára, kde by mohlo stát prvních pět, deset podle aktuálního pořadí. Za nimi lidi do dvacítky, třicítky nebo tak nějak. A pak ostatní. Jinak výsledková listina komplet dohromady. Prostě vyhrává první v cíli. Zatim. KK

Přidal(a): Petr 8. 2. 2008 P 13.09 Ahoj, zdravím.
[8] : : : reaguj :

Ano. To je taky můj názor, přesně takhle to cítím. Co nejjednodušší pravidla, ať si samozřejmě každý jede na jakýchkoliv bruslích (tedy pokud nebudou mít kolečka větší než 110 mm… :-P). Kategorie jsou jasně dané, chlapi, kluci, holky, mlaďoši, kočárky… + délka tratě. Jejda jsem rád, že se tu zas něco děje, a že tu vidím staré známé. Jen z vás mám trochu mindrák, vůbec si nemůžu vzpomenout, co já dělal za mlada… :-P :-P :-P No nic… Mějte se fajn, Petr. ;-)

Přidal(a): Lukii 8. 2. 2008 P 13.18 Výborný nápad
[9] : : : reaguj : web

Ahoj Víťo, skvělý nápad! Tohle by opravdu mohla být cesta k vyřešení všech problémů a trablů. Zkus to navrhnout Svazu, ať to dají befelem, jinak v tom bude stejně pořád guláš. Jinak opravdu excelentní nápad! :-) Tě kolečko Lukii, VIK

Přidal(a): amates 8. 2. 2008 P 13.24 Jsem nezávodící hobbík
[10] : : : reaguj :

Jsem nezávodící hobbík a závody neznám, tudíž možná budu psát blbosti. Ale ten nápad se mi zdá docela dobrý, jen bych se možná přikláněl ke startu s časovým odstupem po oněch výkonostních skupinách. Takže by i závodník s poslední skupiny mohl teoreticky mít nejlepší čas a vyhrát. Trošku to ztrácí diváckom atraktivitu v cíli, ale na druhou stranu by asi často nedocházelo, že vyhraje někdo z jiné výkonostní skupiny, než z první. Nebál bych se toho, že lepší závodník pojede raději ze zadní skupiny, neb asi kontakt s nejlepšími mu pomůže podstatně víc, než prostor a klid na začátku. Nevím, jak je tohle složité obsloužit, ale asi by stačilo mít čísla závodníků ve skupinách podle barev. Rozlišování dle typu bruslí je blbost, navíc kdo chce být mezi nejlepšímim, pořídí si to, na čem mu to nejlíp jezdí a je jedno, co to je.

Přidal(a): Nika 8. 2. 2008 P 15.42
[11] : : : reaguj :

Ahoj, sleduji rozvíjející se diskusi, a přihazuji svou trošku do mlýna…myšlenka je to super, souhlasím s tím, že kategorie A, B, C a tak dále fungují – ale pouze u specifických druhů sportu. Pro bruslení mi to přijde zbytečně složité. Pokud se s tím popere časomíra, tak bych byla pro zavedení maximálně dvou startovních polí – přece jen nás není ještě tolik, jako v Berlíně. Áčko prvních třicet čtyřicet nejlepších časů z minula, Béčko startovat o minutu později…ale zase je tady dilema a různý otázky…Prostě nejjednoduší a nejlepší mi přijde to neřešit, kategorie chlapy a ženský…a basta.

Přidal(a): Bob 8. 2. 2008 P 16.26 Souhlas + udiv nad prispevkem od pf
[12] : : : reaguj :

Tan napad se mi velice libi. Ale udivil me prispevek PF s myslenkou zpomaleni do mene trenovane skupiny. Dle meho sportovec provadi sport za ucelem radosti z pohybu a nejake vzestupne tendence vysledku (cas na vzdalenost, rychlost, vyska apod.). Pokud prispivatel „pf“ bere jako vitezstvi to, ze zpomali natolik, aby se vesel do skupiny, ktera mu vubec nenalezi a temto o tridu mene trenovanym to natre, pak u me ani v nejmensim neni sportovec. Zpomalit a stat na bedne o skupinu niz neni vitezstvi, ale podvadeni sebe sama. Jedinym SPRAVNYM zpusobem jak se ve sve skupine propracovat k vizezstvi je trenink. Jinak tu myslenku skupin chapu tak, ze pokud se clovek z Bcka nahodou vejde mezi prvni 3 z Acka, pak pochopitelne bude stat na bedne ve skupine A, nebo se pletu a ve skupine A by stal az v pristim zavode?

Přidal(a): zdeněk 8. 2. 2008 P 18.55 Můj pohled
[13] : : : reaguj : web

Taky přidám svůj názor. Jsem tady asi spíše výjimkou. Dříve jsem se věnoval spíše kolektivním sportům, u kterých vždy převládala touha po vítězství (dá se říct za každou cenu). In line jsou úplně o něčem jiném a závodím zde prakticky jen sám se sebou. Ikdyž určitě člověk ocení třeba berlínský marathon, kde může neustále s někým závodit, oproti třeba závodům u nás, kde je míň závodníků a já moc soupeřů na své úrovni nemám. Rozdělení podle koleček nebo výšky boty je rozhodně nesmysl. Osobně se mi ani moc nepozdává dělení do kategorií. Přijde mi to osobně jako zbytečnost. Proč bych měl jít na stupně, když dojedu třeba 21, když třeba 20 bude poslední ve své kategorii. Spíše bych rozdělil kategorie věkově (když už teda chceme rozdělit co nejvíc medailí :-) ) Bruslení ale bude podle mě pořád o tom, jet prostě rychleji, jak minule a porazit toho frajera v červeným dresu, kterej mě minule na cílovce o deset metrů ujel ;-)

Přidal(a): ales 8. 2. 2008 P 21.08
[14] : : : reaguj :

Ty kategorie jsou zbytečně složitý a svým způsobem demotivující (naco se zlepšovat, když vyhrávám v té své horší kategorii?!). Bohatě by stačilo mít celkové pořadí muži x ženy a pořadí podle věku, jako je tomu u běžeckých závodů. A brusle ať si každý obuje podle svého uvážení.

Přidal(a): Jana 8. 2. 2008 P 21.26
[15] : : : reaguj : web

[14] ales: Teda, né že já bych se já v tom nějak orientovala, ale námitka že vyhrávám v horší skupině a proto nechci jít výš je „trochu“ volovina (to je jako vyhrát hokejovou první ligu a nechtít bojovat o postup do extraligy :-D)… Druhá věc je jestli to není moc zamotaný a jestli ty muži vs. ženy nestačí.. Ale do toho fakt nevidím (páč jsem nikdy žádný závod „dosud“ nejela), tak tenhle dovětek radši ignorujte. :-)

Přidal(a): Bob 9. 2. 2008 So 01.48 zadne kategorie - nikdo na zavodech - nebo se pletu?
[16] : : : reaguj :

vidim ze pribyvaji bezkategoriove prispevky :) to je sen kazdeho poradatele, ale prijdete pak? Vy prispivajici asi ano, ale je tu i velka skupina medailo-honicu, kteri proste na ty zavody nedorazi, jakmile se dozvi o ucasti reprezentace. Berlin, ktery jeste dlouho budeme moct brat jako mustr pro zavod, ma startovni bloky A..az ruzny dalsi pismena :) ale vyhlaseni probehne skutecne jen pro prvni tri zeny a prvni tri muze. Pozice v jednotlivych skupinach se daji vycist pouze z vysledkove listiny. Ono v Berline by asi byl problem kdyby meli prvni cekat na posledni s vyhlasenim :) to by cekali dele, nez jeli zavod :). Ale at uz tak nebo tak, berlin bych bral jako mustr.

Neni nic lepsiho, nez se domluvit prostrednictvim diskuse, jak to vlastne chceme jezdit :)

Přidal(a): pavel69 9. 2. 2008 So 18.43
[17] : : : reaguj :

Neco bych se spis snazil udelat s postavenim na startu.Byl bych pro startovni cisla ,dle lonskeho poradi.Cislo by kazdy obdrzel na prvnim zavode a zustalo by mu cely rok.A na start by se dopredu staveli ti s nizsimi cisly.Nechapu zavodnika jezdiciho 50mista a stojiciho v prvni lajne…Na startu docela zalezi a proc neuvolnit mista tem,kteri si to zaslouzi.Ne kazdy ma odvahu a drzost prijet na start minutu pred startem a stoupnout si pred ostatni,kteri tam stepuji 10 minut.Myslim,ze v Brne na vystavisti to pomohlo.Ac 40catnik,tak o svou vekovou kat. nestojim.A rad se budu snazit se svest s lepsimi i mladsimi…Maximalne rozdeleni na 2 vyk. skupiny a postupy a sestupy…Ale jinak je mi to jedno.Jsem rad,ze nekdo tyto zavody vubec porada a je mozno se porovnavat s ostatnimi…

Přidal(a): Petr 9. 2. 2008 So 21.56 Čau Bobe,
[18] : : : reaguj :

[16] Bob:taky si myslím, že je dobře si tady o tomto podiskutovat. Ale musím s Tebou nesouhlasit. Ti medajlo-honiči, jak jsi je hezky nazval, tady jsou a budou a nejen tady. Ale rozhodně si nemyslím, že by to byla velká skupina a bylo by zbytečné kvůli nim komplikovat práci pořadatelům. Nemůžeš přeci srovnávat Berlín s našimi pohárovými závody. Jo, to se tu hodně zmiňuje – postavení na startu. Velká většina lidí se tam vzájemně zná, a tak jde jen o jakousi úctu a hlavně ohleduplnost. Pokud ta by výrazně zaostávala, pak by měl zasáhnout pořadatel a „vyvolené“ postavit dopředu třeba kvůli bezpečnosti, pár těch medajlo-honičů za nimi stejně bude prudit dál… :-P Mějte se fajn, Petr. ;-)

Přidal(a): tik 10. 2. 2008 Ne 05.24 ja ti nevim,
[19] : : : reaguj : web

jses si jistej, do ceho stouras a co tim zase vyvolas ? :-)

Přidal(a): tmv 10. 2. 2008 Ne 14.57 Můj názor
[20] : : : reaguj :

Ahojky všem, podle mého názoru je dělení do kategorií zbytečné. Možná by se dalo udělat že cca 10–15 těch, kteří patří ke špičce, by mělo možnost stát na startu v první (druhé) lajně (soudný hobík si stejně stoupne tak, aby nezavazel). Já patřím mezi ty, co jezdí pro požitek z jízdy, baví mne to atd (ale to asi známe všichni). Jistě, také bych se chtěl dostat do TOP-TEN, ale to bych musel pořádně naučit a hlavně trénovat. Takže hlavně, ať máme kde jezdit, přeje nám počasí..

:-) tmv

Přidal(a): charibda 10. 2. 2008 Ne 18.58
[21] : : : reaguj :

Mně se nápad s kategoriemi líbí. Aspoň na výsledkové listině, až budu trčet na posledním místě, nebudu mávat rukou se slovy, to tu zase byly jenom mladé a trénované. Akorát bych ty kategorie smrskla na tři – a přestupy mezi nimi tak po třech závodech? Po každém by to fakt nebylo přehledné…jednou nastoupí slečna s chřipkou, já budu mít formu, šmiknu ji a ona půjde o kategorii níž a já se budu trápit ve vyšší? Jinak v biatlonu se rozdávají body podle procentuelní ztráty, tedy vítěz má 100 bodů, když to jede hodinu a ten druhý za ním 1,5 hodiny, tak vítěz má 100 a druhý jenom 50, když ho šmikne o vteřinku, tak ten druhý má 99,99. Nebylo by lepší teda udělat bodování dle odstupu s tím, že v první lajně by startovali závodníci, kteří minule dosáhli 90 a více bodů (hranici lze libovolně stanovit). A kategorie? První závod „rozřazovací“ – pak, A – ti, co jezdí 80–100 bodů, B 60–79,99…Změna přestupu katerogie maximálně 2× za sezonu s tím, že se bude hlásit, který závod je tím posledním před změnou. Osobně, když uvidím své umístění v stejně „nabušené“ kategorii, můžu se pak bud poplácat po rameni nebo nad sebou prásknout bičem…:-)

Přidal(a): Balud 10. 2. 2008 Ne 19.48 Hezky se to ru rozpovídalo
[22] : : : reaguj : web

Jsem rád, že se mi povedlo otevřít zajímaovu diskuzi.Přesně to jsem svým článkem zamýšlel. Snad jen pro upřesnění a vyjasnění uvedu pár detailů, které asi nebyly zcela jasné

  1. Medailo honiči [12] Bob: – rozdělením jsem rozhodně nesledoval zvětšit počet kategorií na stupních vítězů. Vyhrává nejrychlejší a ten stojí na bedně.
  2. Postavení na startu [3] Marek: – přiznávám, že to mě úplně nepapadlo a přitom je to do ocí bijící myšlenka 8-)
  3. Demotivace [14] ales: – no právě. Když budeš vyhrávat ve své kategorii, automaticky se posuneš do vyšší a vyhrávat může někdo jiný – takže spíš motivace ne?
  4. Štourání [19] tik: – znáš mě Tiku, občas píchám do vosích hnízd. Chci si udělat obrázek, co si o tomhle nápadu myslí „lid“ 8-O
  5. Procenta [21] charibda: – zajímavá varianta…
  6. Věk [13] zdeněk: – to je důležité měřítko a určitě se ho nezbavíme, ale myslím, že padesátník ve skvělé kondici může v klidu bojovat s o polovinu mladšími soupeři, kteří jezdí zhruba stejně rychle…

Díky za všechny reakce a klidně pokračujte s dalšími, bedlivě to sleduju

Přidal(a): charibda 10. 2. 2008 Ne 20.57
[23] : : : reaguj :

no, já bych ještě podotkla, že procentuelní systém by byl dobrý i do bodování celkového. Bylo by to spravedlivější. Přece jenom, pokud se na startu sejde 6 holek, tak mám jisté body, a klidně si můžu dojet pozpátku a se smíchem na rtech…ale nejsou to ty samé body, které vyboduje 6tá dáma v závodě, kde bude startovat 20 žen, které se o 1–10 místo „poperou“ v cílové rovince…

Přidal(a): Petr V. 11. 2. 2008 Po 08.28 hezká to diskuze:-)
[24] : : : reaguj :

[23] charibda: co se týká „bodování“ dle mého názoru je povedený systém, který praktikují v seriálu LIL, poslední jeden bod…odstupňováno po jednom bodu až k prvnímu, který získá tolik bodů kolik bylo účastníků..... Petr V.

Přidal(a): pf 11. 2. 2008 Po 09.16 neberte to vazne
[25] : : : reaguj :

zase si rejpnu, neberte to uplne vazne. Kdyz delame pro deti nejake zavody, musi to dopadnout tak, ze kazdy zvitezi. Je jen otazka statistiky a zpracovani vysledku jak zaridit, aby kazdy vyhral. Nezapomente krom veku na hmotnost, BMI, vysku, kraj, mesto, zlepseni od minula a jejich kombinace. Ti by bylo, aby se pro každého nenašla kombinace. Jde o postaveni na startu a tam jak bylo receno vyse plati slusnost a kdyz neni, tak neni. A ty přehledy po kategoriích by byla fajn třešínka. (a věku a , a, ,a …) Nesmi se zapomenout ze kazdy zaznamenany vykon je treba radne prodiskutovat a porovnat s ostatnimi. Jeste jsem zapomnel na kategorii zavodniku v desti a za sucha.. Ted vypadam jako zapskly rypal, ale ja bezmezne obdivuji poradatele techto zavodu a jsem neskutecne rad, ze to delaji a radsi placam nesmysly, co kdyby nektery z toho nebyl a treba by zapadl
;-)

Přidal(a): charibda 11. 2. 2008 Po 10.55
[26] : : : reaguj :

[25] pf: no, vidíš, já tak včera ve vaně přemýšlela, že bychom se mohli řadit na tratě podle hybnosti – p= m.v – :-))) jakože by se před startem všichni zvážili a z jejich času by se dopočítala ta hybnost…pak by ale byli hmotnější zvýhodněni, takže možná bychom mohli udělat váhové kategorie podle zatížení na „nápravu“… :-D a před závodem bychom se vážili a kdo by chtěl závodit v kategorii do X kg, musel by třeba tři dny předtím hubnout nebo by dostal zátěž…prostě, jako žojekové :-) už vidím ten rachot na startu:„ty máš o tři deka víc, šup s tebou do kategorie B“ – „já se půjdu ještě vyčůrat!!!!“

Přidal(a): charibda 11. 2. 2008 Po 10.57
[27] : : : reaguj :

[24] Petr V.: jo, vidíš, to já zase nevím…ale taky mi to přijde lepší…sice si tím podřezávám větev, protože v žebříčku spadnu tam, kam patřím, ale přijde mi to rozumější zohledňovat fakt, že na startu byla/nebyla velká konkurence…

Přidal(a): pf 11. 2. 2008 Po 12.07
[28] : : : reaguj :

[21] charibda: v golfu jsou handicapy vyreseny – mas osobni a zlepsujes se – body dolu zhorsujes, body nahoru. Je tam i nějaka ochranná zóna, že dolů ne, když jen trochu. jeden turnaj nic neresi – nepopolezes o tolik, pro start jsou potreba 3 turnaje.
Jen vymyslet kriterium – ale lyzari maji FIS body – asi to uz vyresili jak hodnotit ztrátu na vítěze

Přidal(a): charibda 11. 2. 2008 Po 13.31
[29] : : : reaguj :

[28] pf: když ono pro ty lyžaře, řekněme, že mezi nimi nejsou až tak propastné rozdíly jako u nás, kdy ti na startu stojí, nechci říct profíci ani splašenci, ale řekněme velmi trénovaní lidé a, jak tu říkáte, hobíci, co jezdí třeba jednou týdně. A co si budeme nalhávat, ten časový rozptyl mezi prvním a posledním místem je fakt veliký…

Přidal(a): prd 11. 2. 2008 Po 14.33
[30] : : : reaguj :

Podle vykonu nelze delit.Jednou trenujes ,tak holt bojujes o prvni mista…Zavody jsou od toho,aby se zavodilo…Jediny rozdil se kterym nikdo nic neudela jsou leta!!!…Tak si myslim,proc by si dobre trenovany 5actyricatnik nemohl ochutnat pocit vitezstvi…Sam patrim mezi mladsi a proto obdivuji pumpare a jine,kteri se dokazi prokousat do prvni 10ky…A urcite by za svuj vykon zaslouzil vic,nez jen diplom. Nikdo z nas (snad) neni profesional a tak je na kazdem,jak trenuje ve svem volnem case …Nic neni zadarmo!!!

Přidal(a): Bob 12. 2. 2008 t 02.18 berlin VS sousedi
[31] : : : reaguj :

[18] Petr: Zdarec, rozhodne nesrovnavam soucastnou podobu zavodu v cechach s Berlinem. Jen se mi libi jejich pristup k problemu, ktery neni kratkozraky a funguje i na davy. Myslim, ze lonsky life v praze byl na hranici kapacity trati pro zucastnene mnozstvi zavodniku, bohuzel to nejde moc dobre osetrit dokud se budeme tocit na okruhu do tri km, tam zadny postupny start nepomuze. Pro dve stovky zavodniku je samozrejme postupny start uplna zbytecnost. Vubec bych se ale nedivil, kdyby za par let zavodilo nekolikset lidi v jedne kategorii. Inliny maji u nas stale vzestupnou tendeci, co do vyznavacu tohoto sportu. (dukaz?) Neznam skoro nikoho, kdo nemel ve volebnim programu postaveni inlinove drahy :). Chci jen rict, ze ta situace, kdy to bude potreba resit, muze podle me nastat i horizontu par let. Tak proc si neudelat univerzalni fungujici system uz ted?

Přidal(a): zdeněk 12. 2. 2008 t 12.30 Kategorie
[32] : : : reaguj : web

Bob – jakej volební program máš na mysli? U nás teda in line dráhu neměl v programu nikdo. Jinak ještě k těm kategoriím. Nemyslím si, že by to Bob myslel tak, že každá kategorie bude startovat zvlášť. Nebo se pletu?

Přidal(a): PeSo 12. 2. 2008 t 23.18 Jó,
[33] : : : reaguj :

tak v tomto Ti samozřejmě rozumím. Kéž bys měl s tím několika(pár)letým výhledem pravdu. Dokonce si pamatuju, že i já sám loni jsem měl nějakou podobnou poznámku, právě po závodu LiL v Praze. Ty máš Bobe určitě mnohem víc těch bruslařských zkušeností než já, ale mně to bohužel trochu víc začíná připomínat ty moje zkušenosti v cyklistice. Stále stejní lidé a ten okruh nových lidí se už jen pomaleji rozšiřuje… Ale taky stále věřím, že bruslení, tenhle nádherný sport pro všechny se nějak víc ujme, je to opravdu nejen sport ale i zábava pro celé rodiny… A to máš pravdu, je v tom hodně práce do budoucna v propagaci, ve městech a v nás všech, kteří tomu fandíme. Takhle to vnímám já, a jak už tu bylo také kolikrát zmíněno, jsem vděčný za každé závody, které kdo pořádá. Pak jakákoliv kategorizce je jen podřadná, anebo naopak, ta třešinka na dortu…? Uvidíme… :-P :-P Mějte s fajn, Petr ;-).

Přidal(a): kamil 12. 2. 2008 t 23.51 souhlas s PeSo - prostě zkušenost
[34] : : : reaguj :

:-) stejně jako rozumím Bobovi, rozumím bohužel i „podvodníkovi“ (čau Petře); připravovat se na problém, který kdo ví jestli nastane (a kéž by nastal) je jako "stahovat(nebo vytahovat?) kaloty před brodem …), jinak řečeno tyhle problémy bych řešil (Bobe ty víš, že to nemyslim ve zlém.) až přijdou, resp. bych se soustředil na to aby vůbec přišly … :-) a do té doby bych na ně byl připraven, aby se pak vyřešily rychle … dobrou noc, a opravdu nic ve zlém, KK

Přidal(a): Valec 13. 2. 2008 St 10.54 Zajimavý napad
[35] : : : reaguj : web

Myslím, že do budoucna je to určitě zajimavý napad.Pro mě by to byla motivace se dostat výš. Ale bylo by fajn o tom uvažovat tak za 3 roky, kdy u nás bude startovat více bruslařu. Představa, že by na zavod dorazilo 30 lidí a s těmi by se jelo v kategoriich se mi nezda jako dobrá.Na startu by ale bylo fajn, kdyby se do první linie postavili ti rychlejší, kteří by se pak na startu nemuseli probijet temi pomalejšími. Když jsou čipy, tak se čas stejně započítává každému až od startovní čáry a bylo by meně strkanic na startu.

Přidal(a): Iwo 14. 2. 2008 t 23.36 prachy
[36] : : : reaguj :

Ahoj, no je videt, ze kategorie jsou zhava zalezitost, ani jsem vsechny komentare necetl, tak doufam, ze nebudu nekoho opakovat. Oni ty ukrivdeny, kdyz budou vyhravat kategorii F, tak budou okamzite pozadovat financni premii jako pro viteze Elite. A divil bych se ze poradatel treba jako u serie Lifeinline bude vyplacet 3.000,– vitezum vsech kategorii :-D Jo a uz vidim ty poctare ktery budou brzdit aby se dostali na jednou za dva zavody na 1.misto kategorie Z. :-) Podle me jediny reseni jsou dva zavody na stejne dlouhy trati, jeden Elite a druhej Amateri. Jakmile vyhrajes zavod Amateru prechazis do kategorie Elite. A naopak pokud v Elite zavode nezajedes pod urcitej cas, jdes do kategorie Amateri. Je to hodne podobny tomu tvymu deleni, ale ty kategorie proste jenom dve a oddelit je, ale nezavirat. V zavode Elite by se nepletli ti uplne pomaly a v zavode Amateri by zmizeli ty prilis rychly, navic magori co by chteli kazdej druhej zavod vyhrat by se treba stydeli dojet posledni a s nejakym casovym odstupem, to by zajistil ten cas pod kterej by bylo treba zajet na udrzeni se v Elite.

Přidal(a): mk 17. 2. 2008 Ne 09.04
[37] : : : reaguj :

Ahoj, proč si všechno zbytečně komplikovat? Vždyť motivace funguje: Jsem začátečník, jedu na noční jízdu městem. Začne mě to bavit, tak se přihlásím do LIL. Jednou si tam natluču zadek, podruhé už dojedu do cíle a potřetí vidím, že ten chlap, co mě minule porazil, je za mnou. Začnu víc trénovat a napopáté předjedu prvního spíďáka. Ti ostatní mi ujedou, tak trénuju ještě víc a hlavou mi vrtá, jestli by se mi nehodily speedy. Tak si o ně napíšu Ježíškovi, on mi je donese, mě trénování začne bavit ještě víc. No a druhý rok už jsem v první třetině výsledkovky. Tak se poohlédnu po oddílu, který by mě chtěl a s ním jezdím už i na závody, kde nejsou už vůbec žádní hobíci. No a od té chvíle si můžu vybírat, na který závod pojedu, v jaké kategorii a s jakou nadějí na „bednu“. Jedině by se v seriálech závodů opravdu mohlo oddělit prvních 20–50 lidí v průběžném pořadí do speciálního startovního bloku, aby se jim při startu nepletli příchozí. Časem si každý najde typ závodu, který mu vyhovuje, podle toho se vytříbí i jejich nabídka a bude to! Sportování je totiž o tréninku, soustavnosti a vytrvalosti. Současný trend „všechno hned“ se tu těžko uplatní. Myslím, že slibovat si od přeskakování mezi kategoriemi větší atraktivitu a motivaci je chiméra.

Přidal(a): karlos 19. 2. 2008 t 19.39 každý si zazávodí
[38] : : : reaguj :

Zdar!Jel jsem pouze jeden závod,tak mi nepřísluší hodnotit organizaci závodů,ale můj názor je nic neškatulkovat.Vyhrát může vždy jenom ten nejlepší.Ti ostatní si vždy najdou skupinku sobě rovných,kde si můžou pěkně zazávodit mezi sebou.Osobně budu raději 30-tý v absolutním pořadí včetně nadupananců,než první v kategorii skorobruslařů.Věkové kategorie jako pouhé osobní porovnání se zhruba stejně starými se mi zdá dostatečné.(někdy i “dědečkové“dokážou překvapit)

Přidal(a): charibda 19. 2. 2008 t 20.04
[39] : : : reaguj :

[36] Iwo: no, já si myslím, že odměnované kategorie můžou zůstat dvě – tedy muži/ženy. Pak jde o kategorie, které budou fakticky jen na „papíře“…tedy, že by se udělaly kategorie (věk, výkonostní třída apod), kdy by každý pak měl srovnání, jak si vede „mezi sobě rovnými“. Nejde o to, vylézt na bednu a dostat diplom a cenu, ale třeba vidět, že sice jsem byla 10, ale z kategorie (ženy B – ženy/fitnes – ženy střed či jak) jsem byla první…co je na tom špatného? Co si budeme nalhávat, můžu trénovat 7×týdně a stějně dostanu od Sáblíkové klepec na potkání. Asi bych navrhovala tři věkové kategorie – do 35ti, do 50ti a nad 50 (a klidně se to může změnit), kdy v podstatě každá kategorie již zahrnuje „osobní handicap“ – sorry, ale čtyřicetiletá máma od dvou dětí fakt nebude kupovat speedy a mít čas trénovat jak ďábel, do 30/35ti se dá ještě zvládat ledasco. (a prosím, odpusťte si poznámky, že kdo chce trénovat, čas si najde nebo se má spokojit s posledním místem…) Jestli bude pořadatel zvát vítěze z těchto kategorií na bednu je jeho věc, ale snad by šlo na výsledkovku udělat celkové pořadí a pořadí podle kategorií…Chápu, že muži mají jiný názor, pro ně je prostě jednodušší si při dětech najít čas…:-)

Přidal(a): Iwo 19. 2. 2008 t 23.19
[40] : : : reaguj :

[39] charibda: myslim, ze vekove kategorie jsou dany v pravidlech bruslarske federace. takze rozdeleni vysledku podle nich bude jen o logistice daneho poradatele. Kdyz pomineme Sablikovou, tak kdyz budes trenovat 7× v tydnu, klidne muzes skoncit druha. ;-) A to je ten skutecny problem, ne v bruslich, ale v tom, ze predevsim Lifeinline se tvari jako inline „zdravi zivotni styl“ a jakoby zavody pro „nezavodniky“, ktery udelali podle me nesikovne jako 20 pro speed a 10 pro hoby, ale zjistili, ze to nefunguje a omezeni zrusili, ale tim zavod pro nezavodnika degradujou na obycejny zavod. Je to postaveny na hlavu. Na druhou stranu pomohli u nas inline speed (podle me kazdej, kdo se zavodu zucastni, at ma jakekoliv brusle) rozjet. No a vzhledem k profilu trati, ktery se u nas jezdej (obvykle deset kolecek) si myslim, ze uz to zacina bejt peknej maglajs. Proto bych to nejradeji videl na to castecny oddeleni tech hodne dobrejch od tech horsich, coz ale plati pouze u Lifeinline. Tim by byly zaroven poreseni ti co trenujou 7× a co netrenujou. U zavodu, ktery porada Inlajn.cz bych neresil nic, protoze se zavodu bohuzel ucastnilo (aspon tam kde jsem byl) mene lidi a nebylo to neprehledne. A jestli se krome vekovych kategorii a podle pohlavi udela jeste kategorie Elite, ve ktery budou nasi Top speedaci a zvlast se na konci vyhlasi Elite a zvlast Ostatni, budou dany pravidla jak se probojovat do Elite, aby ty zavody byly stale oteverene pro kazdeho, proc ne. Ale rozdelovat to treba na 6 subkategorii, to by mohlo vyhlasovani vitezu trvat dele nez cely zavod, to mi prijde nesmyslny.

Přidal(a): zdeněk 20. 2. 2008 St 13.20
[41] : : : reaguj : web

Jel jsem jednou tolik závodů jako Karlos :-), ale i tak s ním naprosto souhlasím.

Přidal(a): Petr V. 21. 2. 2008 t 17.59 kategorie - minimálně 3 + ty další :-D
[42] : : : reaguj :

…ještě na začátak, aby nedošlo k záměně, tak předešlého Petra V. neznám :-)


kategorie bych viděl na děti, střed, senioři, super senioři, .....


→ všechny dělit na ženy a muže + střed ještě rozdělit minimálně na tři další skupiny, kde bych „proplouvání“ klidně dělal hned po jednotlivých závodech (skupiny by měly sloužit jenom pro výkonovou orientaci, nikoliv něco jako další rozdávaní medailí)


→ pak by to ale chtělo nějakou společnou databázi (veřejně nahlédnutelnou), kde by byly přehledně zobrazeny jednotlivé skupiny, kdo jak a kam postoupil (sestoupil)


→ + ti, kteří by daný závod nejeli, nebo nechtěli, aby se počítal (před startem), tak by jim zůstávaly skupiny z minula


→ + ti, kteří by se zde oběvili jako „noví“, tak by startovali z poslední kategorie a podle zajetého času (relativně k ostatním v závodě – ne ve skupině) byli zařazeni do skupin


→ proplouvat by mělo jít i o více jak jednu skupinu


→ ceny by dostávali jen ti nejlepší (ne ve skupinách, ale v kategoriích) + další ohodnocení bych řešil maximálně diplomem


→ tenhle nápad se mi velice líbí a už se těším, že budu mít zase trochu větší motivaci trénovat ;-)


→ tak na nějakém letošním závodě nashledanou :-D ;-)

Přidal(a): Lukii 27. 2. 2008 St 16.45 Bruslaři po vzoru lyžařů?
[43] : : : reaguj : web

Ahoj všem, nejprve bych chtel vyslovit údiv nad všemi možnými a nemožnými variantami, které se tu objevily. Já jakožto, bohužel už bývalý, lyžař s účastí na MČR a podobných závodech, bych navrhoval „okoukat“ právě lyžařský systém. V pravdě to funguje tak, že startovní pole je rozděleno na tři hlavní skupiny. Tyto skupiny jsou tvořeny podle ztráty na vítěze (popřípadě u prvního závodu dle tabulky z loňska). čas vítěze je 100%. Pokud vezmeme 10% času máme maximalni možnou ztratu na 1. skupinu. 2.skup-20% 3.skup-30% a poté zbytek. Na startu dalšího závodu se poté řadí dle těchto skupin. Nehrozí tak ono bezohledné stavění na startu, kde pomalejší „zaclání“ rychlejším a hrozí tak kolize. Tabulka se poté vytváří podle vzorečku, který přepočítává ztrátu na body. První 0b. Jeste vedle toho je tvoren Žebříček, kde jsou body prvních 15-ti (1. 15b., 15. 1b.)(české středisko+repre) Tento systém funguje už dobre 20 let a bez chyb. Přeneseno do inline – startovní pole rozděleno na ženy a muže+třídění závodníků dle skupin. Popřípadě druhotně dle věku, ale to až na výsledkovce. Již zmiňovany 50-tník tak může s klidem startovat vedle později narozených, stejně výkonných. Navíc je vyřešeno třídění „TOP ten“ atd. Co myslíte? Špatná inspirace?

Přidal(a): charibda 27. 2. 2008 St 19.39
[44] : : : reaguj :

[43] Lukii: Já myslím, že super, jenom to celkové bodování bych asi udělala jinak, protože pak je to trochu nespravedlivé. V Liberci nás bylo cca pět žen, takže bych měla 10 bodů za poslední místo, kdežto v Praze bych pro 10 bodů musela skoro létat…takže rozdělení na startu do skupin, body buď jako v biatlonu (první 100 bodů, další dle ztráty 1% ztráty = 1 bod dolů, čímž by hned bylo vidět, v jaké skupině budu startovat příště) nebo jako v LIL, tj, že člověk poslední má 1bod, vítěz pak tolik, kolik bylo účastníků, takže by to v podstatě ukazovalo, kolik lidí dokázal porazit. A souhlas s tím, že výsledkovka dle věku. :-)

Přidal(a): Lukii 28. 2. 2008 t 17.39 listina bodu
[45] : : : reaguj : web

[44] charibda: prave to celkove bodovani resi onen zmineny vzorecek, kde je take jakysi koeficient obtiznosti. Coz presne vystihuje „snazsi a tezsi“ zavody. Navic nejhorsi bodovy vysledek se na konci skrta (to kdyz nekomu behem jednoho zavodu sekne ;-)) Min pocet zavodu jsou 4–5 pro zarazeni do konecneho poradi.

Přidal(a): Honza 28. 2. 2008 t 18.26
[46] : : : reaguj :

[45] Lukii:Ten tvuj navrh se mi libi 8-)

Přidal(a): T.B. 28. 2. 2008 t 20.50
[47] : : : reaguj :

Skoda,ze i ten nejlepsi 50 tnik bude schopen jezdit v nasi konkurenci ,tak kolem 10 mista.To uz by musel byt king,aby byl do 5ky.Az i Vam bude let pribyvat,tak pochopite,ze i starsi se chteji bojovat o pomyslnou,,bednu…/(alespon ti se zavodnim duchem)…Preju vyhru jen tem nej…(s ohledem na vek a ne na vykon)

Přidal(a): charibda 28. 2. 2008 t 20.56
[48] : : : reaguj :

[45] Lukii: já tam stále hledám ten přepočet…do žebříčku, asi hledám špatně a hůře chápu…když má první 15 bodů a patnáctý 1b, tak když nás bude jenom deset, tak desátý má 10 bodů?

Přidal(a): charibda 28. 2. 2008 t 20.59
[49] : : : reaguj :

[47] T.B.: Já myslím, že se tady asi vcelku shodneme na tom, že na věkové kategorie je třeba dělit s tím, že hodnotné ceny holt budou dostávat jenom celkoví vítězové, ale třeba na výsledkovce už budou kategorie dle věku. A to dělení na rychlokategorie osobně spíš chápu jako umírňování těch nesoudných pomalých, co se cpou dopředu a pak zavazí (není to můj případ, já si stojím pěkně vzadu), takže i neprůbojný inlajnista středního věku bude mít své místo v první lajně a nebude moc být odsunut dravou, leč pomalou mládeží (bude-li mít na to nárok, samozřejmě) :-)

Přidal(a): Lukii 29. 2. 2008 P 08.09
[50] : : : reaguj : web

[48] charibda: žebříček a celková tabulka jsou rozdílné. Žebříček se dela pro prvních 15 „NEJ“ 1.15b, 2.14b…ten desátý 5b ;-). To je pro případ braní lidí do repre atp. Na lyzich to jeste funguje tak, ze prvnich 15 dostane od svazu penize na pristi rok na pripravu, ale to tady zatim asi nehrozi. Celkova tabulka je pak pro vsechny a tam se přepočítávají ty body dle vzorečku s případným koeficientem obtížnosti :-) uz je to lepe napsane?

[47] T.B.:Co se hodnoceni kategorii tyce, ty v klidu mohou byt, ale tady jde predenvim o razeni zavodniho pole. Nemam nic proti, kdyz na vysledkovce budou rozdelene jeste vekove kategorie a ty se vyhlasi. Uprime kazdy „padesatnik“ ma muj obdiv. Takze to problem byt nemusi.

Přidal(a): pf 29. 2. 2008 P 14.44
[51] : : : reaguj :

Chtel jsem se zase primluvit o ty handicapy. Zebricek je fajn, ale to je pro TOP, to neni pro ostatni. Ono si je samozřejme stále můžeme spočítat sami, ono to asi ani jinak nepůjde, protože zampionchip se tezko prizpusobi nějakým neprověřeným teoriím, ale já bych rád věděl, zda když dojedu s nějakýma x minutama na viteze, zda jsem vlastne byl lepsi nez minule nebo horsi. a co vic, zda jsem nahodou nepredjel nekoho s lepsim handicapem nez mam ja – coz je asi to nejlepší na tom, co se tu vymýšlí. stejně tak způsobím radost jiným, kteří zas předjedou mne a papírově by neměli (těch zas tolik není). Ale má to háček – udržovat to někde – a to je na dobrovolníky. Splnilo by to ten cil bojovat se sobě rovnými protivníky. Ti ve předu jedou o ceny, my ostatní o pocit a proč si to neužít.

Přidal(a): Lukii 29. 2. 2008 P 15.14 handicap
[52] : : : reaguj : web

[51] pf: Mno, kdyz pominu tu vec ze nejsme v golfu a opet se vratim k me teorii, ten zminovany handicap, tedy to jak na tom papirove jsem, resi vykonosti skupiny. Po prvnim zavode jsi do nejake zarazen a vis kdo s tebou v te skupine jezdi a muzes tak snadno zjistit, zda jdes nahoru nebo dolu. Mysis ze je to hloupost?

Přidal(a): Názor 2. 3. 2008 Ne 08.38
[53] : : : reaguj :

Deleni podle vykonu bych neunahloval.Tak moc nas(VAS)nejezdi.A jsou to vsichni amateri…To,ze nekdo trenuje mene a ma mene casu je jeho problemem.Zase dokaze a zazije spousty jinych radosti,nez jen trenink,odrikani a lepsi umisteni.Kazdy je strujcem sveho stesti…Na 2 stranu by rozdeleni na 2 skupiny nebylo spatne,ale dle vykonu to je velmi slozite…Snad kazda zmena bude slouzit k zatraktiveni inlajnu…

Přidal(a): Martin 8. 3. 2008 So 12.20 2 strany pohledu
[54] : : : reaguj : web

Taky jsem jako spoiusta přispivatelů vrcholově sportoval (hokej) a je pravda, že pokud se 2 mužstva ocitnou v 1 lize nikdo neřeší, jaké mají brusle nebo kolikrát týdně trénují. Souvisí to vždy s chutí a taky (bohužel) financemi, ale tak to bude vždy. To by mohli F1 rozdělit na Ferarri a zbytek světa :-D Takže podle bruslí je to blbost. Sice mě dost „vadilo“, když mě na Nestle 10km ujelo jen pár borců s dlouhejma nožema, ale zase mě potěšilo, že jsem jich nechal spoustu za sebou. (statečně jsem jezdil „bačkory“ NIKE) K VĚCI: Kategorie dle výkonnosti jsou řešením, které je přeci ve všech sportech. Extraliga – 1. liga – 2. liga …V tancování jsou tuším taky nějaká písmenka
:-P . Elite, to by měli být povinně všichni závodníci registrovaní v nějaském klubu (tedy pokud něco takového existuje i v inlinech 8-O) a pak všichni ti, kteří prokáží patřičnou výkonnost. Na to přeci stačí účast na 1 závodu, dát 10km za 20 minut, to asi nebude náhoda, že? Příchozí (nový závodníci) by se řadili do kategorie až po 1. závodě, vždyť stejně vyhrává jen ten úplně nejrychlejší. Pokud by byl start rozdělen dle kategorií, což bych tedy rozhodně přivítal, tak by nový závodník nemohl být v Elite. Asi bude potřeba mít databázi výsledků všemožných závodů, nebo se závodník prokáže výsledkovou listinou z posledních závodů a podle toho bude zařazen. Ať to dopadne jakkoli, stejně budu závodit a budu chtít vyhrávat. Jo koupím si lepší brusle „bačkory“ dosloužily, takže speedaři teď budete koukat vy na moje záda :-)

Přidal(a): Petr V. 12. 3. 2008 St 19.42
[55] : : : reaguj :

[54] Martin: hh, jak ti mohly dosloužit bačkorky?! 8-O hh..tak k věci ;-) tvůj návrh se mi líbí (myslím, že je podobný tomu mému 8-) a taky mi připadá tohle rozdělení nejjednodušší a nemuselo by být vůbec špatné..


btw, bačkorky jsem za speedy vyměnil teprve loni o prázdninách a někdy toho furt lituju… :-| :-|

Přidal(a): Ice 16. 3. 2008 Ne 11.25 Dle mého názoru
[56] : : : reaguj :

si myslím, že další škatulkování už by závodům neprospělo, jen to bude zbytečně víc práce pro pořadatele. Myslím, že bohatě stačí rozdělení na muže/ženy a juniory/seniory, případně další věkové kategorie, podobně jako ve světě (AK30, AK40, AK50…) a pak kategorie „fitness“ a „speed“ rozdělené dle výšky boty (obojí v ovozovkách, jelikož jde pouze o název, nikoliv výkonnostní zařazení).

Smysluplné mi přijde nějak zohlednit výkonnost jezdců při rovnání na startu před závodem, aby se nestalo, že se nějaký borec zdrží u kiosku a pak přijede do prostoru startu a musí se prodírat davem, jinak mu prostě čelo, s kterým jezdil ještě minulý závod, ujede dřív, než se stihne přes ostatní k nim prodrat. Tady bych to řešil docela jednoduše, prostě podle pořadí z minulého závodu s tím, že kdo minule nejel, půjde dozadu (ať je to kdo je to, aspoň motivace pro lidi jezdit všechny závody). Do jakého místa z minula se to bude řadit by bylo dáno počtem závodníků samozřejmě, nebudeme se řadi od 1. do 100. místa, ale třeba jen nejrychjelších 20 a zbytek se třeba ušlapejte :)

Jakkoliv si můžeme namlouvat, že je to POUZE v nohách, tak brusle, kolečka a ložiska jsou nedílnou součástí cesty k úspěchu. Kdybych to měl nějak definovat, řekl bych, že ze 3/4 rozhoduje fyzička a vůle vítezit a z 1/4 technika a technické vybavení. Časem se třeba opravdu přiblížíme výše blahoslavenému Německu nebo USA, ale myslím, že ta doba je ještě na pár honů vzdálena, přeci jen jsme v tomhle sportu oproti nim ještě nemluvňata.

Omlouvám se, jestli podobný názor už od někoho tady zazněl a tudíž se opakuji, ale fakt jsem neměl na to přečíst všechny příspěvky odshora dolů.

Přidal(a): Jaro 18. 3. 2008 t 17.40 Z jiného úhlu pohledu
[57] : : : reaguj :

Nějak se mi to zdá všechno česky kapánek komplikované pánové. Mekka inlajnování v Evropě je Švýcarsko a tam to dělaj takhle. „Speed Lizenz“ jsou licencování závodnící a ti jedou o život. Zaplatíš licenci, natáhneš si vlastní dress se sponzorem a jedeš. A pak je tu „Breitensport“ = „Masa lidu“. Aby se na startu všichni neumačkali a po startu nepozhazovali, zvolí si těch 1500–2000 rychlejších a mírně ambiciozních dobrovolně kategorii „Breitensport Speed“ a těch klidnějších 2000 „Breitensport Fitness“. Každý ve skupině dostane jednotné tričko a upaluj. No a pak ti, kteří se radši koukaj kolem sebe jedou kategorii „Fun“ a aby nebyli nervózní. tak se jim něměří ani čas… A je to.

Přidal(a): Lukii 18. 3. 2008 t 20.23 re z jineho uhlu
[58] : : : reaguj : web

[57] Jaro: bohužel to ale nevystihuje trend, který propaguje „bruslařská veřejnost“. Je pravda, že by to bylo nejjednoduší. Bohužel již zmiňovaní „medailo-honiči“ by tak vyšli na prázdno a pravděpodobně by to vyvolalo vlnu protestů. Ale dost možná se mýlím… ;-)

Přidal(a): Jaro 19. 3. 2008 St 14.02
[59] : : : reaguj :

bohuzel nevim co s tim chces rict? jaky trend? a proc by nekdo vysel na prazdno? tak to tady funguje uz 15 let a nikdo si nestezuje…[58] Lukii: ;-)

Přidal(a): gundesvan 22. 3. 2008 So 18.31 Kategorie
[60] : : : reaguj :

Dobré velikonoční odpoledne. Trochu bych se vložil do debaty o závodech a kategoriích.Asi 40 let jsem závodně lyžoval a teď trénuji ty mladší.V lyžování se nikdo neptá,jestli na to máš a koupíš si špičkové skokanské a běžecké lyže (těch běžeckých raději tak 8–12 párů), ty nejrychlejší a o voskách nemluvě. Prostě to je vše v tobě,tréninku a servismanech. Při bězích mimo M ČR jsou kategorie rozděleny podle věku -do 30 let,31–40,41–50,51–60 atd.A nebo jen do 40 a nad 40 let na krajské úrovni. Výsledky se vyhlašují celkové a po kategoriích. Nikdo s tím nemá žádný problém.Možná by se dalo jen diskutovat o předpisu velikosti koleček.Je rozdíl mezi 100 a 110mm. Ale nic víc bych s tím nedělal. PS: a kde se dá vyhledat předpis na letošní sezonu? píše se tam o kolečkách? Děkuji za odpověď.

Přidal(a): janepo 24. 3. 2008 Po 18.55
[61] : : : reaguj :

byl bych pro 2 baliky na pulmar. trati… Rozdelit dle veku,ci vykonu.To je jedno.Jen at se nam Sablikova a ji podobni nesmotaji s nakym turistou pri predjizdeni…

Přidal(a): Jaro 25. 3. 2008 t 14.56
[62] : : : reaguj :

[60] gundesvan:no vidis, v podstate rikame to same. samozrejme, ze vekove kategorie jsou v kazde hlavni kategorii obsazeny, prece se nebudu merit skoro v 60ti s 20ti letymi silenci. prumer kolecek neni rozhodujici, proc by taky mel byt. zrovna jako vysoka nebo nizka bota / loni jsem se zucastnil jednoho zavodu v CR a myslel jsem si, ze je to nejaka mistni anekdota. mezinarodni pravidla pro letosni rok rikaji uplne jednoduse: max. pocet kolecek je 6 a celkovy rozmer (delka) brusli nesmi presahnout 50 cm. frame (ram) nesmi presahovat kolecka a basta. cela mezinarodni pravidla 2008 si muzes vyzvednout na: http://www.world-inline-cup.com/…ook_2008.pdf zdravim

Přidal(a): charibda 27. 3. 2008 t 10.31 A vylezlo z té diskuze...
[63] : : : reaguj :

…něco pro pořadatele? Já jak tak koukám na smutné brusle v komoře, připravujíc se tak na novou sezónu a je třeba si vytknout nějaký ten cíl…čas není až tak rozhodující, bo tratě jsou různé, ale tak kdybych třeba věděla, jaké budou ty kategorie, že bych si vytkla i tento cíl :-)

Přidal(a): Balud 27. 3. 2008 t 14.51 re: A vylezlo z té diskuze
[64] : : : reaguj : web

[63] charibda: Ahoj, ano pro pořadatele z toho něco vylezlo ;-)

  • rušíme dělení speed vs. fitness
  • na startu budeme dopředu dávat průběžně vedoucí skupinu závodníků
  • cvičně budeme celkově tvořit a hodnotit výkonnostní kategorie
  • výsledková listina bude obsahovat věkové kategorie

atd. 8-)

Přidal(a): charibda 29. 3. 2008 So 10.46
[65] : : : reaguj :

[64] Balud: Už teď mne děsí to atd. :-) ale díky, zapíšu si do deníčku zbožných přání a cílů nějaké to pěkné umístění…:-)

Přidal(a): Lukii 29. 3. 2008 So 16.56 supr
[66] : : : reaguj : web

No výborně :-) vypadá to víc než dobře, uvidíme, jaxe to ujme :-) ale držím palce! ;-)

*
  Gravatar povolen.
Komentář *
Kliknutím vložíš:
Vlo� smajla :-) Vlo� smajla :-( Vlo� smajla ;-) Vlo� smajla :-D Vlo� smajla 8-O Vlo� smajla 8-) Vlo� smajla :-? Vlo� smajla :-x Vlo� smajla :-P Vlo� smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.