Po Černošicích přijdou Račice
V sobotu 6.září proběhl v Černošicích 7. díl O2 InLine CUPu a ačkoliv nám přálo počasí a trať byla vedena po naprosto skvělém asfaltu nepovedlo se úplně všechno tak jak jsme chtěli. Za 14 dní nás čekají Račice a tam napíšeme poslední kapitolu letošního Českomoravského poháru. V Račicích se intenzivně pracuje na novém povrchu a tak to určitě bude stát za to.
Časomíra a výsledky – věčná bolest? Kdo za to může?
Ano přiznejme si to naprosto férově. Můžeme udělat naprosto dokonalé zázemí, nabídnout nulové startovné a najít trať s černým ledem, ale když nedokážeme správně změřit a vyhlásit výsledky, je celá ta snaha hodně degradovaná. Během následujících pár dnů se na naše hlavy snese oprávněná kritika a věřte, že už od sobotního večera intenzivně pracujeme na tom, abychom podobným selháním předešli.
Každý si řekne, že změřit čas na trati 1,5 km s intervalovým strtem, přece není žádný problém, stačí vědět v kolik které číslo odstartovalo a kdy dojelo do cíle. Ano, je to opravdu prosté. Když se pečlivě podíváme na to, jak celý problém vznikl lze najít tři příčiny z nichž dvě můžeme klidně zobecnit na všechny závody a pokud se nám je podaří odstranit nebo alespoň minimalizovat, dokážeme vydávat výsledky správně a napoprvé.
1. příčina – lidská chyba při startu
Pravidlo bylo jednoduché, startuje se podle startovních čísel v intervalu
30 vteřin. Pokud v čas startu není na startu správné číslo, tak se
startovní okno vynechává. A právě tady byla příčina všech zmatků.
Při nepřítomnosti jednoho závodníka vyrazil na start další v pořadí a
tím se vona avšichni po něm posunuli v čase o 30 vteřin napřed –
tedy jeli vlastně rychleji.
2. příčina – včasná registrace účastníků
V českých zemích je bohužel divným zvykem, že závodníci se na závody
registrují až v den závodu i když mají na webu k dispozici možnost
registrovat se dopředu na Internetu. Důvod předregistrace je prostý, když
má časoměřič k dispozici startovní listinu dostatečně včas, může si
v klidu přirpavit všechny podklady pro měření času a vyhnut se jejich
dopisování do počítače v posledních minutách před startem. V tuhle
chvíli vzniká největší množství chyb, kdy se někomu prohodí startovní
čísla, nebo není do startovní listiny vůbec zapsán, nebo je zapsán
v jiné kategorii a tak dále.
3. příčina – zveřejnění výsledků ještě před
vyhlášením
Tím, že se výsledky zveřejní ještě před oficiálním vyhlašováním
výsledků, umožní se zpětná kontrola výsledků závodníky a dá se jím
tak možnost podat proti výsledkům protest. Nevýhodou tohoto řešení je,
nutnost odložit vyhlašování výsledků jednotlivých závodů, aby byl čas
na jejich zpracování a na řešení případných protestů. Především ze
strany trenérů a rodičů dětí, ale vzniká tlak na vyhlašování
výsledků, co nejdříve.
Řešení především 1. a 2. příčiny si žádá spolupráci všech závodníků. Opravdu je důležité přesně dodržovat pokyny organizátorů a nesnažit se za každou cenu najít pro sebe nějakou drobnou výhodu nebo skulinu, jak něco udělat jinak. Včasnou registrací na webu, pak opravdu zjednodušujete práci celému realizačnímu týmu. Na zahraničních závodech je dokonce běžné, že registrace na místě už v den závodu není možná a jsou i závody, kde se startovní čísla vydávají nejpozději večer před závodem.
První fotky
z Černošic
Výsledky
z Černošic
Račice – 8. závod O2 InLine CUPu
Jak už úvodní obrázek válce napovídá, v Račicích se usilovně pracuje na tom, aby cyklostezka kolem veslařského kanálu byla skvěle připravená pro závěrečný finálový podnik Českomoravského poháru O2 InLine CUPu. Více fotek z výstavby můžete vidět tady a jak fotky napovídají, máme se na co těšit. V Račicích nás čeká okruh dlouhý 5 km a tak se opět vyhneme šílenému kroužení sem a tam a prudkým obrátkám na kuželu. Mimochodem, spočítali jste někdo počet kuželů, okolo kterých se v letošním ČMP dělaly obrátky v hlavních závodech O2 Inline CUPu? Vaše tipy na počet můžete psát do komentářů pod článkem.
Štafety v Račicích trochu jinak
Protože okruh v Račicích je na štafetu opravdu dlouhý, rozhodli jsme se, že vašeho týmového ducha tentokrát prověříme trošku jinak. Nepojede se štafeta, tak jak ji znáte, ale pojede se týmová časovka na jeden okruh s intervalovým startem. Tým musí mít minimálně 4 členy a výsledný čas se bude počítat podle průjezdu 4. člena štafety. Určitě bude zajímavé sledovat taktické manévry týmů, které si zvolí taktiku rozjet se na plný plyn a za tahouny-sprintery a nebo taktiku týmůů, které budou poctivě střídat po krátkých usecích a roztočí tak divoký inlajnový kolotoč. Máme se určitě na co těšit.
Sdílejte článek kliknutím na ikonku oblíbené sociální sítěDiskuse
Komentáře k textu
Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář
K textu nebyl napsn dn koment.