PowerSlide Cross Trainer
Sníh nevypadá, že by chtěl úplně zmizet a tak přijdou ke slovu off road brusle. Popravdě řečeno ony asi přijdou ke slovu letos skoro všude, protože stav našich silnic a stezek je po zimě velmi tristní… Docela by mě zajímalo z čeho v tom německu ty silnice dělají, protože tam určitě neměli mírnější zimu než u nás… No nic, Iwo si Offroady koupil a tak přinášíme recenzi z první ruky….
Protože recenzi bruslí píšu poprvé, předem se omlouvám za nedokonalosti ve slohu. Třeba jak začít pořádně nevím, tak já začnu od začátku.
Hned po koupi klasických inline bruslí a jejich zajetí na českých silnicích jsem si uvědomil, že jízda na „inline“ je docela problém. Jemného asfaltu si totiž člověk moc neužije, pokud by se snad nechtěl pustit do bruslení po dálnici či silnici 1. třídy. Proto jsem začal přemýšlet, jak to udělat, abych se na svých inline bruslích mohl pustit úplně všude. No nebudu vás napínat, nic jsem nevymyslel, akorát jsem při surfování po internetu objevil „terénní“ inline brusle. Jenže sehnat tyto v Čechách nebylo až zase tak lehké a nechat si cokoliv posílat ze zahraničí není nic pro mě. Nakonec se ukázalo, že i ve zdejší krajině je možné zakoupit tyto brusle od Powerslidu. Nabízejí několik typů.
Mě se nejvíce líbil model Cross Trainer, protože na terénním noži je upevněna bota S3, která má odepínací horní pás a je možné na ní upevnit závodní nůž a „vyrobit“ si tak závodní brusli. To jsem taky hned učinil a zakoupil nůž Powerslide Vision II 4×100.
Teď už ale k samotné Powerslide Cross Trainer. Bota i nůž jsou na standardních 165 mm, brusle má 2 nafukovací kolečka umístěná před a za bruslí a používá se ložisek standardu 608. Bota S3 je tvrdá spíše poloprofesionálněji stavěná, takže bruslaři zvyklý na závodní obuv nebudou mít problém. Rekreační bruslaři, kteří mají pohodlné (softové) boty na bruslích, si na tu botu musí zvyknout.
Poté co jsem rozbalil krabici s bruslemi, zjistil jsem, že kolečka nejsou nafouknutá a já pumpičku neměl. Takže první jsem si pořídil takovou tu malou cyklo pumpičku a kolečka dofouknul. Bohužel během chvilky bylo jedno z koleček opět prázdné. Reklamaci celých bruslí jsem okamžitě vyloučil. Jenom představa, že se s nimi budu tahat na poštu mě celkem snadno odradila. Takže jsem přiloženýma šestihrannýma klíčema odmontoval ono přední kolečko a snažil se z plastového vnitřku kolečka odepnout plášť. Taková sranda jako u kola to tedy není. Plastový vnitřek je poměrně měkký a šroubovák, kterým jsem se snažil plášť sundat, se do něj zarýval. Nakonec se mi to bez nějakých větších újem jak na mě, tak na vnitřku kolečka povedlo. Ovšem duše, která se skrývala pod pláštěm mě dovedla k úžasu. „Proč je to celé zpuchřelé ?“ Aha, nápis „Made in China“ říkal své. Okamžitě jsem se rozhodnul, že reklamace – totiž výměna čínského za čínské toho asi moc řešit nebude. Standardizovaný rozměr duše 6 a ¼“ (používá se i na některé invalidní vozíky) mě přesvědčil, abych se poohlédl jinde. A tak jsem objednal 2 duše od firmy Rubena. Ovšem než mi přišly, zasněžilo a já měl po bruslení. Potom se ještě přidaly zdravotní komplikace, takže až minulý týden jsem zase brusle nazul. Asi jsem ale málo nafoukl kolečka, takže to moc nejelo. Teda já stejně ujel tak 50m a druhé kolečko se vyfouklo. Nebudu to rozebírat, stejný problém jako to první. Ještěže jsem koupil 2 náhradní duše! Takže jsem druhý den vyjel znovu. Ještě podotýkám, že kolečka je potřeba nahustit opravdu nadoraz, jinak se na bruslích jakoby houpete. Vyjel jsem na silnici a bruslení si docela užíval. Protože odpor je o dost větší než u silikonových koleček, hezky jsem si máknul. Zkoušel jsem jízdu s hůlkami, ale moc mi to nešlo. Brusle jsou dlouhé (kolečka před a za bruslí) a mě se pletly hůlky pod nohy. Ale člověk zvyklý na kolečkové lyže by asi říkal něco jiného. I bez hůlek to ale jelo perfektně a to i na hrubším asfaltu. Nakonec jsem zkoušel úsek velmi hrubého asfaltu a rovněž bez problému. Zatočil jsem tedy na polní cestu. Kousek to bylo z kopečka. Chvíli jsem jel než jsem spadnul, naštěstí do trávy. Přejel jsem přes můstek do lesa a ujel asi 200m. Dál už to nešlo, po lesních cestách to je jako na normálních inlinech po hrubší asfaltce a totéž se dá říci i o polní cestě. Ač jsem na zahraničních internetových stránkách četl něco jiného, mě se zdá jízda kdekoli jinde než na asfaltových cestách nemožná.
Před koupí mě velice zajímalo, jak s touto bruslí brzdit. Dostalo se mi odpovědi, že to moc nejde. A je to pravda. Existuje sice nějaký brzdící systém, který se dá přikoupit, ale já ho nepotřebuji. Pokud jedu z kopečka snažím se plužit a nerozjet to. Nezkoušel jsem nějaký velký kopec, ale z mírného to jde docela dobře. Jakmile se to ale rozjede, už nezabrzdíte. Mírných kopečků se ale člověk bát nemusí. Odpor plášťů kol je velký, takže to zase tak nejede.
Tak abych to asi nějak shrnul. Za brusle jsem dal 5 700 Kč. Za tuto cenu jsem dostal boty Powerslide S3 (165mm), terénní nože a 4 nafukovací kolečka s 8 ložisky standardu 608. Když vezmu, že mám botu, která se dá použít i jako závodní a že můj původní záměr, moci si zabruslit na chalupě po jihočeských silničkách, je s těmito bruslemi realizovatelný, jsem spokojen. Nejsem si ale jist, zda tu námahu, kterou při bruslení musím vynaložit, ocení obyčejný fitness bruslař. Brusle jsou podle mě vhodné pro lidi, které bruslení opravdu baví a chtěli by se projet i jinde po silnicích než jen po pár inline stezkách, které u nás jsou, respektive nejsou. Ještě ale musím upozornit, že vzhledem k délce brusle, zabíráte docela široký prostor, se dá jezdit jen tam, kde aut za hodinu moc neprojede. Hlavně mě ale přijde škoda, že Powerslide šetřil na plášti a duši a ty jsou vyrobeny v Číně a tedy nepříliš kvalitně.
A mimochodem „Double push“ se na těchto bruslích opravdu nedá.
Pro Inlajn.cz Iwo.
Sdílejte článek kliknutím na ikonku oblíbené sociální sítěDiskuse
Komentáře k textu
Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář
[1] : : : reaguj : web
Koupil jsem si tyto brusle začátkem roku 2005. Najezdil jsem na nich v roce 2005 cca 800 a 2006 cca 1000 km. Neumím si představit na těchto bruslích jezdit bez hůlek. S hůlkama to jde naprosto bezproblémově, tedy kromě sjezdů. Povrchy – rozbitý asfalt, beton, polní cesty, hliněné pěšiny jsou v pohodě (za sucha) špatná je tráva, mokrá hlína (bláto), listí, jehličí, štěrk a věškeré sypké podklady. Úzké pěšiny se dají projet soupaž jako na klasika běžkách.
Pro jízdy ve větších kopcích jednoznačně doporučuju s sebou mít doprovodného cyklistu. Opřením se o jeho záda s využitím brzdného účinku kola lze relativně jednoduše sjíždět i středně těžké terénní sjezdy.
Pláště. – originály 2005 vydržely cca 500 km, dokoupené náhradní kolečka 2006 od Powerslide vydržely cca 1000 km, Rubena pouze 100–250 km NEDOPORUČUJU, zvláště na asfaltu je možno na předních kolečkách sjet Rubeny na jedné jízdě (30–40 km) až do exploze… (pro tento případ se hodí mít v kapse s sebou rezervní kolo+imbus) Náhradní kola 2006 jdou foukat na 8 bar což už je hodně tvrdé a rychlé kolo na asfalt. Do terénu doporučuju foukat cca 4bar – 6bar (moje váha je cca 80 kg)
duše nejsou tak důležité, asi jsi měl smůlu na staré skladové NZty
Doporučuju každému komu je smutno v létě po běžkách…
Luboš
[2] : : : reaguj :
Od června 2006 mám Nordic Trainera. Po 500km jsem pláště otočil. U jednoho jsem to teda nestihnul, prodřel jsem ho až na látku a následně prdnul i s duší. Na těch zbývajících mám nějakých 750km a zatím drží. Ale už by to asi chtělo nové. Foukám na 7,5. Jednou při cca 28°C jsem zkusil 8,5. Jelo to pěkně, ale po 7km prasknul mi ráfek. Naštěstí na rovině, asi 2 minuty po absolvování prudkého sjezdu. Štve mne, že prodejci už nenabízí pouze pláště. Mají jenom celá kola včetně ráfku za 4 stovky. Možná byly problémy s ráfkama při přezouvání. V březnu jsem objevil, že Powerslide nabízí plné PU kola. U nás v Česku se mi je podařilo objednat až před týdnem. Teď čekám kdy dorazí, abych je mohl testnout.
Ještě se zastavím u hůlek. Koupil jsem hliníkové Powerslide. Ačkoliv mne prodávající ubezpečoval, že jsou vhodné na asfalt, nebylo tomu tak. Na hole je potřeba hroty s tvrdokovovou (karbidouvou) špicí. Mají je třeba u text odkazu (LEKI) nebo text odkazu (EXEL)nebo text odkazu (SWIX). Dle doporučení místních biatlonistů jsou nejlepší LEKI. Samozřejmě je možno koupit hůlky už s hroty. Já osobně mám momentálně vyhlédnuté hliníkové LEKI. Mají i carbonové (EXEL ani jiné nenabízí). Ty jsou sice lehčí, ale dražší ale hlavně křehčí. Podle toho jak mám zohýbané ty hliníkové, tak bych za sezónu carbonových spotřeboval minimálně tři páry.
Igor
[3] : : : reaguj :
[2] Igor : ahoj, zajímavé postřehy, taky uvažuji o jejich koupi. Zaujalo mě že jsi sehnal plná 6 a čtvrt PU kola od Powerslide, můžeš nám ostatním sdělit símtě kde a za kolik? určitě je to zajímavá možnost oproti nafukovacím, dík
[4] : : : reaguj :
[3] Casper :S tím, že jsem je už sehnal jsem se unáhlil. Včera mi prodejce napsal, ač jsem se před odesláním objednávky na dostupnost zboží ptal, že cituji: „Bohužel v této chvíli nejsme schopni Vaši objednávku vykrýt z důvodu nedostupnosti Vámi chtěnému zboží v ČR. Jako všichni odběratelé, čerpáme toto zboží přímo z centrálního evropského skladu v Německu, kde se skladuje veškeré toto zboží pro Evropu.“. Zkusil jsem tedy napsat přímo do Powerslidu a zatím nic.
[5] : : : reaguj : web
Rád vítám každou zkušenost s jízdou v terénu. Připlatil jsem si u nových bruslí ruční brzdu – trail skate (gateskate.com) z Ameriky, výrobce má továrnu v Číně (ekonomika).
Díky brzdě jsem velice spokojen. Na tvrdém povrchu (asfaltu) jsou velice rychlé, jízda snadná. Na lesních pěšinách (Jizerské hory) jsou pomalejší, velice pomáhají hůlky. Pohyb je stejný jako na běžkách – styl bruslení. Váhově a tím i energeticky je to stejné. Podrobnější zkušenosti i s fotoa videi naleznete na mých stránkách.
[6] : : : reaguj :
Dobrý den, pokud máte někdo zájem prodám podvozek na powerslide boty S3 CROS TRAINER, včetně koleček a náhlradních duší. Cena dohodou cca 2500 Kč. napište na email martin.cvrkal (at) amuletcz.cz