Algida (ne)opičí dráha jako po másle
Tak máme za sebou letošní Algida in-line závod. Honza Pecka z Inlajn.Cz týmu vybojoval skvělé druhé místo, když vítězný Witold Mazur z Polska zajel skvěle takticky a na deseti kilometrech nedal nikomu moc šancí. In-line závod je součástí maratónského víkendu v průběhu Pražského mezinárodního maratónu. Jaký byl a splnili organizátoři to, co ve své červenobíllé reklamě slibovali?
Dlouho jsem u účasti přemýšlel a po pravdě řečeno po zveřejnění mapy trasy se mi ani moc jet nechtělo. Přemýšlení mi trošku zjednodušil Ufónek, když celkem rozumě argumentoavala:„Do Berlína zaplatíš 50€, jedeš tam na celej víkend a domácí podnik bys nepodpořil?“
Podpořil. Dokonce jsem i v diskuzi na Ladronce výběr trasy hájil s tím, že moc dobře vím, jak složité je v ČR nějakou trať pro inline vytýčit a zrealizovat. Očekávat v Praze závod takových parametrů jako nabízí ve svých po válce zcela nově postavených ulicích Berlín by bylo asi zbytečné. Na druhou stranu reklamní slogany slibovaly „Jízdu jako po másle“ a „Konečně žádnou opičí dráhu“ a tak jsme se v sobotu odpoledne vypravili na start.
Nedej na první dojem
První dojem byl poněkud rozpačitý. Kde že je vlastně ten start? A kde jsou ta auta, do kterých si můžu uložit věci? No nakonec se uprostřed silnice objevil červený oblouk s nápisem Algida a tak už bylo jasné, kde bude start. Přesně uprostřed pole dlažebních kostek a to ještě tak, že zadní řady stály na kopečku a start byl v ďolíku. Auta pro převoz tašek s věcmi byla šikovně schovaná v parčíku ze kterého vedl zajímavě zvlněný asfaltek.
No nic, to je jen první dojem a ono to určitě nebude tak zlý. Čekání na start jsme si krátili tlacháním a Petr Lochman zavazováním bruslí. V tom našem hovoru jsme jaksi přeslechli pokyny startéra (nebo že by nic neříkal?), že už se pojede a PRÁSK!!! Startovní výstřel rozpoutal peklo. Na startovní čáře kromě bruslařů stál i handbikerský speciál, který bohužel nebyl přes vysoké bruslaře moc vidět a tak leckoho trochu překvapil. Překvapil ale určitě méně, než struhadlo v Těšnovském tunelu. Kdo se po prvních 50-ti metrech kostek těšil na jízdu po másle, tak musel ještě chvíli počkat.
Zhruba od Hiltonu už to docela šlo a mělo to vydržet docela dlouho. Jízda Karlínem až k Libeňskému mostu byla po asfaltu normální kvality a koleje na mostě se daly snadno překonat, protože po výjezdu na kopeček člověk neměl žádnou velkou rychlost… Dá se říct, že zhruba na 6,5 kilometr se jelo po slušném terénu a jen mi trošku chybělo označení vzdáleností. Stačilo by co kilometr, ale třeba jsem si jen nevšiml.
Peklo začalo u Holešovické tržnice. Ostrá levá do ulice Komunardů a hup na kostky… Volíme variantu v tramvajových kolejích a ejhle, ona proti nám jede tramvaj. No lekli jsme se všichni i tramvaják. Ani nezavonil. Tady bych to fakt viděl na hrubou chybu pořadatelů. Ne kvůli trase po kostkách. Čert je vem, měli jsme je tam všichni, ale proto že nás na ty koleje pustili. Žádný pořadatel nás z nich nevyhnal a vlastně tam nic kromě několika kuželů nevarovalo, že se tam nesmí.
Další kousek po nábřeží byl docela fajn a výjezd do kopečka na Nábřeží kapitána Jaroše byl lahůdkové peklíčko. Řekl bych, že by se dal srovnat s kopcem v Le Mans, akorát o kousek kratší Užil jsem si to.
Následovala past číslo dvě, o které psal už Tik a tak je sjezdík pod Štefánikův most pro spoustu lidí docela oříšek. Kousek se dal jet po chodníku, ale stejně se z něj muselo dolů na kostky, nebo se to dalo jet zprava po asfaltu a v podjezdu se nějak vyrovnat s lešením. Jedině zase přes kostky. Tady totálně selhla jakákoliv pořadatelská služba. Žádné varování před nebezpečným úsekem, v dohledu téměř žádný organizátor, lešení zcela obnažené bez jakékoliv zábrany.
Výjezd na nábřeží Dr. Edvarda Beneše a následná levá zatáčka na Čechův most a konečně jízda jak po másle. Teda jeden skok přes koleje na začátku Pařížské tam byl, ale ten se nepočítá. Tam jsem získal rozhodující náskok v naší dvoučlenně skupině, který jsem udržel až do cíle V Pařížské jsem taky konečně poprvé viděl a slyšel diváky a na závěrečný finiš jsem jejich povzbuzování docela uvítal. Díky jim.
Co říci závěrem?
Jízda jako po másle se rozhodně nekonala. A o tom, jak udělat v češtině zápor ke slovnímu spojení „Žádná opičí dráha“ přemýšlím už od včerejška. Jak už jsem psal na začátku, je mi jasný, že najít u nás dokonale hladkou trať je nadlidský úkol a s existencí kostek a jiných překážek jsem se smířil. Ostatně měli jsme tu trať všichni stejnou a rozhoduje to co, máme v nohách. Vadí mi ale, že nebezpečná místa nebyla nijak označená a mnohokrát opakovaná reklamní hesla nebyla pravdivá. To vše za 400,– Kč. Musím říct, že už jsem 4 kila utratil líp.
Je to škoda, protože Praze by nějaký větší in-line závod slušel. Ostatně účast na Algida in-line závodě byla opravdu veliká (skoro 500 lidí) a svědčí to o zájmu o hladké neokruhové závody. Nebo to svědčí o tom, že všichni ti lidé podlehli neférové reklamní masáži?
Diskuse
Komentáře k textu
Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář
[1] : : : reaguj :
Zdar Víťo, a, gratuluji k vítězství v naší dvoučlenné skupince, táhnul jsi ji Ty, takže si si to jasně zasloužil a já již jsem opravdu víc sil něměl.
b, Co se týče hodnocení tratě a organizátorských „hrubek“ od pořadatelů jsem dokonce chvíli uvažoval o stížnosti. Ten incident s tramvají jsem dobře viděl, byl jsem u toho ale měl víc štěstí, že jsem jel po vnitřním oblouku mimo tramvajový pás
c, Mám z toho ještě takový dojem, že zřejme mezi bruslaři a pořadatelem neproběhla žádná komunikace nebo konzultace, řekl bych na institucionální úrovni. V příštím ročníku by to tak rozhodně mělo být. Pokud jsi pamatuji dobře, tak počty účastníku v jednotlivých ročnících rostou cca dvojnásobkem 2005(neměřený „závod“ 4km) cca –90 až 150, 2006 (Algida 15 Km -měřený bez čipů) cca 300–350 , Algidy 2007 již 629 bruslařů!!! Co příští rok? Může jich být až 1200! Pustit pak takovou masu lidí na nezabezpečenou trasu s kvalitou tohoto ročníku? Hm, obávám se , že to zavání vážným průserem. Sportovat se má pro radost a pro zdraví. Opravdu bych nechtěl zažít aby byl nějaký bruslař zmasakrován pod koly auta nebo tramvaje, nebo se napíchl na trubku lešení
d, Jsem pro aby příště pořadatelé postavili trať podobnou Algida 2006 ale se startem od Smetanova nábřeží (a tam by mohl být i cíl) a po nábřeží až do Modřan, a zpátky. Těch pár metrů dlažby se dá přežít, výměnou za jízdu pod Vyšehradem po hezkém nábřeží.
Hlavně by se měli pořadatelé sejít s odborníky z bruslařského svazu, měli by prokonzultovat trať a bezpečnostní opatření. Následně dát info na letáky a tyto bezpečnostní opatření zrealizovat.
Uf, to jsem se rozepsal, tak radši skončím , ať tam zbyde místo ještě pro další.
Mějte se všichni fajn a sportu zdar
PP
[2] : : : reaguj : web
Vito, myslim ze zapor k zadna opici draha je UZASNA opici draha. opice by asi skotacily stestim podle toho co jsi psal. Priste prijedte do Dvora, kdyz kouknes na fotky u nas na webu, tak to byla vazne pohadka oproti Algide. K.
[3] : : : reaguj :
plně souhlasím s postřehy Víti Žaluda mám jenom jednu připomínku, na závěr píše že by Praze slušel inline závod, tak asi zapoměl na Lifeinline Tour, absolvoval jsem oba předchozí ročníky a musím říct, že jsou to skvělé závody s dobrou tratí i organizací a o to víc se těším na příští neděli jestli pořadatelé udrží zlepšující trend tak se máme na co těšit. Objektiv
[4] : : : reaguj :
souhlas s článkem. Jen ještě dodám pohled nezávodníka V Praze bohužel není nic jako hromadné jízdy na inlinech. Cyklistí jezdí pravidelně, ale dost krkolomné trasy pro brusle. Proto se účastním i tohohle „závodu“. Je to jediná příležitost, jak se projet jinde než v Modřanech, Nymburce apod. a neriskovat život mezi auty. Už při startu jsem byl spíše na konci chumlu, abych se vyhnul zbytečnému špičkování. Jízdu jsem si moc užil. Nejnebezpečnější byl podjezd s lešením, ale hlavně kvůli lidem co jedou prostředkem a brzdí bez ohledu na to co děje za nimi.
Přeju Praze osvícené radní, třeba jako v Pardubicích Uvidíme se na Life Inline Jirka
[5] : : : reaguj :
S článkem nelze jinak než souhlasit. V určitých místech, i když nejsem „speeďák“ to bylo trochu krkolomné. Byl jsem na Algidě poprvé a byl to pro mě opravdu úžasnej zážitek. Jen škoda že takových závodů není více. Je fajn projet se na jiných tratích než jsou cyklostezky. Na Life Inline se taky chystán, ale jen jako divák, tak Vám přeju hodně zdaru do víkendu. Zdarec Bobo
[6] : : : reaguj :
Dekujeme za Vase reakce k sobotnimu zavodu, vazime si teto formy zpetne vazby. Vase pripominky se budeme snazit v maximalni mire vyuzit pri priprave dalsiho rocniku.
[7] : : : reaguj : web
[6] Marcela Bradová : Marcelo, pokud bude příští rok zájem, tak určitě rád pomůžu. Nechci jen psát, co by se mělo a jak. Rád přiložím ruku k dílu…
[8] : : : reaguj :
závod se mi líbil, trasa byla celkem OK (i když jeden přechod na kostky byl pro mě tak překvapivej, že jsem málem spadnul), ale chybělo mi tam hlavně značení kilometrů, aby člověk věděl jak je daleko. Mimo toho mi přišel nejhorší start, na těch kostkách měla většina lidí problémy, kdyby se to posunulo o 100m dopředu, bylo by to výrazně lepší. Co mě taky vadilo bylo chybějící jasné označení úschovny věcí (a to, že byla o dalších 100m metrů po kostkách dozadu), takže hromada lidí jela s batohem na zádech.
[9] : : : reaguj :
závod se mi celkově líbil docela jsme spokojená 5tá mezi ženami na to že to byl muj druhý závod v životě jsem ráda za tohle umístění.. Ale celkově mám docela smíšné pocity. To auto s těmi batohy by fakt mohlo být někdě jinde bohužel jsem se k němu trmácela po kostkách a po zpáteční cestě se mi tam zašprajclo kolečko a dopadlo to škaredě mám trošku šrámy na noze ale to už k bruslení patří Když jsme viděla start tak jsem si říkala asi si dělají srandu ten dav na těch kostkách se přizabije nakonec jsem neviděla až zas tak šílené kolize ale příjmené to nebylo ten sjezd být tam lepší povrch bylo by super nohy my brnčeli ješte 2 km ale nebylo to tak strašnéznám horší , docela v poho se to dalo přežít občasné přechody z cesty na kosty byli překvapivé nakonec se dali zvládnou i když mě to stalo ještě jeden pád.. ale to se stává jinak ..Cesta celkově byla zajímavá pro mě lepší než jízda na okruhy jen chybělo značení km a pořádně cíl Ale největší strach jsem měla když jsem viděla svého 15 letého kámaráda se kterým trénuju jak jede proti tramvaji bohudík na něj někdo zakřičel a on to v poho zvládl a tramvaji se vyhl. Ale jak to tak vidím tak na treninku zavedem vyhýbání tranvají ne fakt tohle mě vyděsilo .. trenujeme v Ostravě jsme tři a zbýráme teprve zkušenosti takže na Algidě nabráno mnoho těšíme se teď do Plzně a Prahy tak jsme zvědaví jak to bude vypadat tam.
Z Ostravy Zdraví Luk, Adam a Verča
[10] : : : reaguj :
Bezpecna trat po asfaltovem povrchu? Ani nahodou. Trasa byla katastrofalni!. Uz jsem absolvovala nekolik zavodu v zahranici a mohu rici, ze tak nebezpecnou trasu jako v Praze jsem jeste nezazila. Nejvetsi sok jsem mela ze strartu na kostkach, z protijedouci tramvaje, leseni uprostred cesty, nenadale zmeny vedeni trasy (ze silnice na chodnik a opacne). Misty byla trasa velice uzka, takze nebylo mozne ani predjizdet a pocilova plosina byla podle meho velice kratka, na to, aby elitni sportovci mohli pri rychlosti 35–40 km/h spolehlive zabrzdit. Dalsim nedostatkem bylo, ze na staru chybely toalety. Take si myslim, ze by nebyl problem, kdyby organizatori techto 629 ucastniku rozdelili do skupin a nechali je postupne odstartovat.
[11] : : : reaguj :
PIM sliboval v cíli zmrzlinu. Kvůli ní jsem závod absolvovala a kde nic tu nic I hate Carlo Capalbo
[12] : : : reaguj :
re: skodovenka – jo, taky mě to zarazilo. Největší sponzor závodu a nic. Nealko pivo od Staropramenu bohužel taky došlo neuvěřitelně rychle.
[13] : : : reaguj :
Jela jsem takovýto závod poprvé a jen jako doprovod svého 5 letého syna. Jel výborně, ale díky jeho rychlosti nám žádné srážky z tramvajemi nehrozily. Horší byly jen přejezdy přes koleje a kostky. Celou cestu se těšil na medaili a na zmrzlinu. Ještě že byla ta medaile, na zmrzlinu jsme museli do mekáče. Velkým zklamáním pak pro něj byla výsledková listina – v jeho kategorii (nevím do kolika let) jsou uvedena pouze startovní čísla, jméno a přijmení je proškrtnuté, místo vlaječky je napsáno LIT. Neví někdo proč to tak je? Jinak se mu to moc líbilo a už se těší na nedělní závod Lifeinline na 1 km v Praze.
[14] : : : reaguj :
Vezměte si příklad ze závodů série Nestlé LifeInline, jejich organizace závodu se s vaší nedá vůbec srovnávat.
[15] : : : reaguj :
Aleš: je trochu rozdíl udělat 2km okruh na poměrně rovné ulici uzavřené na celý den a 10km trasu skrz mesto, kde se kvuli tomu výrazně omezuje doprava. To bych vůbec nesrovnával. I lidi co jedou se dost liší. Na LifeInline jsou speeďáci v převaze. PS:Nejsem organizator, ale účastník
[16] : : : reaguj :
no já tím hlavně myslel organizační věci typu umístění startu (na Algidě bylo fakt hrozný), umístění úschovny zavazadel, občerstvení na trati, značení kilometrů (to teda na Nestlé nebylo, ale to byla okruhovka). No a finální zklamání v podobě absence slibované zmrzliny (která je uvedená i v tom oficiálním PIM časopise). To že se těžko hledá trať se solidním povrchem chápu, to mi až tak nevadilo.