GoToSpeed
Po dvou letech na campu na Mallorce s Barrym Publow jsem uznal, že je čas na změnu a nechal se přemluvit na GoToSpeed, což je camp pořádaný Němci/Švýcary ve spolupráci s Rollerblade v italském přímořském letovisku Marina di Grosseto. V současné době je Marina docela prázdná, na první pohled neupravená, trochu špinavá. Za plážemi je pás borovic, který se táhne podél celého pobřeží, většina hotelů a apartmánů je mezi těmito stromy. Podstatné ale je, že mezi stromy cca 200 m od hotelu je i areál s oválem cca 150 m s klopenými zatáčkami z betonových dlaždic, s tréninkovým placem uprostřed a s asfaltovou cestou kolem (cca 800 m) s už trochu horším povrchem.
Průběh campu
1.4. Neděle – cesta cca 1200 km od 6:30 s přestávkami na benzin (po cca 400 km) a občerstvení trvala 11 hodin i s hledání hotelu včetně efektní otočky o 360 stupňů před vjezdovou bránou na vojenské letiště, které je domovské pro Eurofigtery.
Celkem zábavná byla platba mýta v Itálii při sjezdu z Brenner autostrade, nejdřív jsme stáli ve frontě na platbu penězi, pak jsme přejeli na platbu na karty, vycouvali před motorkářem, který zjistil, že tam asi nezaplatí. Pak David ze zadního místa platil, vložil lístek do nějaké díry – nic, pod dírou to šlo otevřít a lístek šel vyndat, tak přiložil lístek na nějakou obrazovku – nic, pouze to něco italsky mluvilo, pak to začalo mluvit jinak a hlasitěji (asi vzdálená obsluha) na což David reagoval „engliš vole“ – zase nic. Nakonec našel správnou posloupnost přiložení lístku a vložení karty a závora se otevřela.
Ubytování, v hotelu Eden Park – klasika, dvoulůžkové pokoje se soc. zařízením a balkonem. V ceně byla polopenze, obědy se daly objednat vždy den předem za 6,5 €. Snídaně byly formou švédského stolu, večeře byla o čtyřech chodech – těstoviny, salát, maso s přílohou, zákusek a vybírala se den předem ze dvou možností.
Po večeři byla prezentace s tím, jak by měl týden vypadat a za co ještě můžeme utrácet – testování (laktát. křivka, plyometrie…), masáže, obchod. Pak následovalo představení Rollerblade World Teamu – Dobin, Rossero, Iten….. rozdávání triček, kompedia (výuková kniha v němčině) + šňůra Rollerblade na krk.
2.4. Pondělí – 9:00 na dráze, cca 20 min. rozcvička, rozjetí na dráze pak uvnitř dráhy na place ježdění kolem kuželů, obě nohy, s vnitřní zvednutou, vnější zvednutou…. 14:00 warm up, rozjezd na dráze, pak na place opět kroužení kolem kuželů…. na vyjetí ještě chvíli na asfalt. Po nás se na dráze ještě vystřídalo několik teamů – Holanďané, Švýcaři….
Po prvním dnu bylo jasné, že zatáčky nepatří mezi naše nejsilnější stránky, ale další den jedem do Grosseta na speedodrom, kde by David mohl ukázat, že v přímce je daleko lepší (Petrův popis).
3.4. Úterý – 8:45 – odjezd busem na speedodrom do Grosseta, což je taková více zamotaná Ladronka. Warm up – basic position (oblíbený cvik lektorů na každé dopoledne) s přestávkama celkem cca 7 min. Nácvik jízdy ve vlaku, po dvou, po třech, pak dvě trojice co nejtěsněji vedle sebe. Nakonec ve vyšším tempu po 5 minutách zvolnit…. a zase. Jezdilo mnoho skupin, takže se dala vždy nějaká vhodná najít. Návrat, někdo busem, někdo na bruslích. Kvalita cesty (cca 15 km) kolísá, část je s hodně velkými podélnými dírami – potrhaný asfalt. 14:00 – na dráze – warm up – baby step (oblíbený cvik na každé odpoledne) …..na place, zase kuželky, celý crossover, pak projetí na dráze, strečink …
Večer organizovaný výlet do Castiglione de la Pesca – výhled na moře, procházka, rybáři, zmrzlina…..
4.4. Středa – prší, alternativa bez bruslí – běh do lesa, kde po rozcvičce následoval běh na cca 800 m okruhu s návratem na mýtinku, kde se dělali různé cviky v délce 1 minuty, celé dokola 1 hodinu za německých hlasitých povelů. Skvělé cvičení pro nás, kteří začali bruslit protože nemou kvůli kolenům běhat.
13:30 stále prší, odjezd do přírodních lázní. Lázně jsou free, bez kabinek, takže převlečení v autobuse, pěšky v plavkách v cca 13 oC a v dešti k lázním což je jenom potok s kaskádovitými přírodními kamennými nádržkami ve kterých se vyvaluje spousta lidí. Voda má mít 37 oC a průtok 800 l/s. Vzhledem k chladnu je všude dost páry. Odjezd autobusu je za 1:20, vzhledem k chladu nezbývá než být co nejvíce ponořený ve vodě, pouze se přesouvat z většího proudu do menšího. Asi 10 minut před plánovaným odjezdem jsme viděli náš autobus odjíždějící po protějším svahu. V termínu jsme došli k místu, kde parkoval autobus, byli zde ale jenom carabinieri a hrstka lidí v plavkách a s ručníky. Autobus prý musel odjet (zákaz zastavení), ale za chvilku se vrátí a až to půjde zastaví někde po cestě. Takže průvod podél silnice (projíždějící italští řidiči moc nechápali) až někam kam carabinieri neviděli a šlo tam zastavit.
5.4. Čtvrtek – 8:45 odjezd do Grosseto, docela chladno a vítr, poprvé se řeší jak jezdit rovně (+ video), zpátky do Mariny na bruslích. 14:00 dráha, dost se oteplilo, víceméně opakování z úterka na place pak i na dráze (+ video). Docela dost pádů… Sem tam přelet Eurofighterů.
21:00 Night show, skupina Andrého (jeden z trenérů) předváděla 500 m, štafetu, stíhačku družstev…. Původně měla být show ve středu s World teamem, ale pršelo a ve čtvrtek ráno odlétali (a byli pěkně hlučný, budili mě) do Soulu na první závod světového poháru, kde nedopadli nejhůř – Iten vyhrál a ženský byly 3., 4., 6.
6.4. Pátek – 8:45 odjezd do Grosseto, jízda ve skupině, dvě skupiny vedle sebe…. desetiminutovky… zpět opět na bruslích. Od 13:00 bylo promítání videa s komentářem, všichni jsme byli víceméně zkritizováni , ale alespoň se máme z čeho poučit. 15:30 dráha, už moc lidí nezbylo. Na dráze byki k dispozici Andrého skupina ke konzultacím (pokud se s nimi člověk domluvil). Večer diashow – trochu kýčovitá prezentace fotografií z proběhlého týdne za doprovodu hudby.
7.4. Pátek – odjezd v 9:15, s obědem a zastávkami na benzínkách 10 hodin a s maximálkou asi 220 km/h.
Pár poznámek
* * * Zajímavá je dostupnost internetu, na webu slibovali v hotelu internet spot, ale na základě nějakého protiteroristického zákona byly všechny free spoty zrušeny. Na hotelu byl jeden počítač kam se šlo dostat přes heslo, které znala jenom recepce. Na recepci chtěli nahlásit kdo a odkdy dokdy na internetu byl – musí to na základě zákona evidovat.
* * * Rollerblade World team letos používá framy Fly, které jsou proti loňským Fuel ve více velikostech – od 12" do 13,3" (Fuel pouze 12,8"). Kolečka používají MPC Variable travel, chlapi zlaté EX firm, ženy růžové firm. Tato kolečka jsou ze dvou materiálů, vnější čirý tvrdší (88 A) a vnitřní barevný měkčí. Měly je i v obchodě, tak uvidíme jestli jezdí sami. 110 prý používat neplánují, což u některých mých spoluúčastníků neplatí.
* * * Betonová dráha, i když je z dlaždic, je velmi rychlá.
Porovnání s Mallorcou
Gotospeed je pojat více organizovaně, více trenérů a využívá lepšího zázemí pro bruslení (areál s okruhem a speedodorom). Na Mallorce žádný okruh není, nabízí ale mnohem víc kvalitních cest s nulovým nebo malým provozem.
Na výuku techniky jde Gotospeed především přes výuku zatáček, pouze jedno dopoledne bylo zaměřeno na „přímku“ (na Mallorce to bylo přesně naopak, zatáčky byly pouze na kruhovém objezdu). Na Mallorca je asi víc vysvětlováno, Gotospeed je trochu víc o drilu.
Gotospeed je relativně krátký (5 dní proti 6–7) a každý den s deštěm je tak nepříjemnější.
Gotospeed je v němčině, Mallorca v angličtině. Protože jsme nikdo německy neuměl, měli jsme Gotospeed v angličtině což není optimální, nejdříve bylo všechno v němčině a potom bokem překládané do angličtiny.
Závěrem nedokážu říci jestli je lepší Mallorca nebo Gotospeed a kam případně příští rok vyrazím.
Sdílejte článek kliknutím na ikonku oblíbené sociální sítěDiskuse
Komentáře k textu
Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář
[1] : : : reaguj :
Peter aká je cena campu na mallorce a gotospeed?