Home E-mail - nezapomeň zaměnit slovo zavináč za znak

Opava - výsledky

23. 7. 2011 So 18.56 [bleskové zpávy, ČMP]tisk

Než dojedete domů nebo si dáte sprchu, www.sportovniservis.cz nelení a zveřejňuje vysledky. Klikejte sem

Sdílejte článek kliknutím na ikonku oblíbené sociální sítě

28 komentářů | 1604 přečtení

Diskuse

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

Přidal(a): František Míček 23. 7. 2011 So 23.14 Vydařený závod
[1] : : : reaguj :

Chtěl bych organizátorům poděkovat za výborně zorganizovaný závod, vpravdě domáckou atmosféru a vtipného moderátora. Na druhou stranu bych měl jednu výtku a to k závodu Fitness desítka. Chápu oddělené starty v hlavním závodě, ale proč proboha ve Fitness desítce? Závod s podtitulem Fitness (není to kvůli nějaké tyčince, že ne?) by měl být pro všechny a hlavně přilákat další zájemce o kolečkové bruslení. Stejně jako v Německu kde si spousta lidí chce jen „zajet“ nějaký ten závod(nesmát se, pro ně je běh či bruslení především společenská událost, relaxace a pobavení, viz. slepice ve Spreewaldu ), prostě přijde partička Luďa, Míra, Alena, Roman a chtějí jet spolu a pobavit se a najednou – mají jet odděleně. V zahraničí není v žádném závodě typu Fitness oddělený start (a viděl jsem jich fakt hodně). Takže pokud desítka, tak ne Fitness. Pokud Fitness, tak ne oddělený start. Prosím berte můj názor jako konstruktivní připomínku.

Přidal(a): Honza 100 24. 7. 2011 Ne 08.02 Mistrovství Evropy juniorů
[2] : : : reaguj :

Pánové s ambicemi na dobré umístění v Račicích, přidejte v tréninku. Adam Adlt byl o pouhé dvě tisíciny druhý v maratonu na Mistrovství Evropy juniorů v Pollenze. To je obrovský úspěch – pokud vím, žádný jinný kolečkový bruslař z ČR nikdy na ME nebo MS nezískal medaili.

Přidal(a): honza 24. 7. 2011 Ne 11.40
[3] : : : reaguj :

Organizátorům děkujeme za krásný závod,ale na druhé straně mám výtku a to ,že nejsou schopni ocenit i věkové kategorie v závodě na 10km.Myslíte,že ti starší na 10km sjou méněcenější než u 21km? Myslím,že ten diplom,případně medajle tolik nestojí a lidi se Vám rádi vráti.A fittnes 10km už dávno není fittnes,je to už úplně jinej závod.

Přidal(a): Pavla Báčová 24. 7. 2011 Ne 18.37
[4] : : : reaguj :

už na LILU jsem se ptala proč se 10km trať nazývá Fitness,nikdo mi na to nebyl schopen odpovědět, prý podle tyčinky, ani já moc dobře nerozumím proč se 10km traťi říká Fitness desítka.Prostě je to normální závod na 10km.Souhlasím jak s Honzou tak Františkem.

Přidal(a): Honza Krejčíř 24. 7. 2011 Ne 19.07
[5] : : : reaguj :

Oficiální název závodu na 10 km byl MERKO DESÍTKA (tak, jak visel časový harmonogram u registrace). Luďa, Míra, Alena, RomanLuďa, Míra, Alena, Roman. Doufám, že si to nikdo nespletl třeba s Plzeňskou dvanáctkou:-) Pokud jsem v mikrofonu někdy použil slovo „fitness“ bylo to jen mé mylné, zaběhnuté oslovení kratšího závodu a má moderátorská nezkušenost. Taky občas vyjedu za hranice:-) návštěvnost na kratších závodech se neodvíjí od slovíčka „fitness“ ale od slova „závod“. Lidé u nás něchtějí závodit a pokud František srovnává Luďu, Míru, Alenu a Romana s Helgou, Johanem a Franzem, rád si počkám až se posuneme na úroveň Němců v kvalitě inline stezek, přístupu k bruslení, k financování závodů, mezilidských vztazích.. atd..

Přidal(a): Balud 25. 7. 2011 Po 08.36
[6] : : : reaguj : web

Souhlasím s názorem, že fitness už není fitness… Ale přiznejme si, že je to jen slovíčkaření :-) Hlavní problém se jmenuje Jak k inline závodům přilákat širokou veřejnost? To je oč tu běží. Zkusme společně vyřešit tuhle otázku.

Přidal(a): František Míček 25. 7. 2011 Po 10.03
[7] : : : reaguj :

Moderátorská nezkušenost :-) Lidé nechtějí závodit protože se toho bojí, jelikož se moc závodí … to samé je u běhů – lidi vyrazí na Hervis půlmaraton protože tam je na tom většina lidí podobně, Běchovice si ale rozmyslí. Jak jsem napsal, na západ od nás je to víc o společenské události než o závodění.

Přidal(a): Marek Blažek 25. 7. 2011 Po 11.07 Nápady
[8] : : : reaguj : web

Ahoj,

ročně toho objedeme docela dost, takže tady jsou tipy na to jak přilákat ještě více závodníků. Podrobnosti s čím můžeme konkrétně pomoct rád sdělím organizátorům lepší formou.

  1. Diplomy pro účastníky – ano pro pravidelného účastníka to je zbytečnost, ale pro nováčka a někoho kdo zatím jezdí rekreačně to je další trofej.
  2. Tričko respektive suvenýr – lidi milujou mít doma něco co jim závod připomíná – tričko, medaile, apd.
  3. Celebrity – přitáhnutí lokální celebrity určitě pomůže. Lidi se přijdou podívat na někoho známého a závodí pak jenom proto, že vidí že ta známá osobnost taky závodí.

Pak maj o čem kecat. Jestli ho předjeli nebo ne.

  1. Zapojení místních samospráv – město, kraj, partnerské obce. I kdyby to mělo přinést další lidi, tak to pomůže. Oni se pak mohou blejsknout před novináři na startu, při předávání cen apd.
  2. Tombola – ano lidi lákají výhry. Jedny brusle nebo jenom aspoň významná sleva pro závodníky přitáhne další lidi.

Bohužel inlajn v cz trpí tím, že je roštíplej na víc menších seriálů. V SRN se pořadatelé nebojí říct, že tenhle sport je na ústupu a pomalu mizí někam dozadu. Bylo by dobré tedy začít uvažovat o tom aby aspoň to MČR v Račicích bylo na vyšší úrovni a přilákalo i zahraniční závodníky. I s tím samozřejmě umíme pomoci.

Přidal(a): honza 25. 7. 2011 Po 16.56
[9] : : : reaguj :

[6] Balud:Už pěkně dlouhou dobu otravuji a dávám podnět jak přilákat lidi.A to např. vyhlašování věkových kategorii u tratě 10km (8km)Medajle a diplom tolik zase nestojí.

Přidal(a): Honza 100 25. 7. 2011 Po 18.17 Propagace
[10] : : : reaguj :

Německo a Česko bych nesrovnával. V Německu chodí desetitisíce lidí na fotbal, nejen na tu nejprvnější ligu. U nás jen stovky, tisíce výjimečně. Ale chtělo by to lepit plakáty do míst, kde jezdí kvanta bruslařů. Nejlépe před závodem, který se koná poblíž. Ve Vídni na rakouském mistrovství vyhlašují dvě hodiny úplně všechny kategorie na všech tratích. Lidi jsou zpruzení, většina vyhlašovaných stejně odejde a účast je stejně malá, dokonce ještě menší než na podobně významném závodě v Čr. Ty plakáty jsem ochoten po Praze rozmístit, přitáhne to zase pár dalších lidí. A pak mediální obraz. Ale když nikde ani slovo o Adamově druhém místě na ME, tak to se pak bruslení těžko popularizuje.

Přidal(a): Michal JBC 25. 7. 2011 Po 18.44 Závodníci - široká veřejnost
[11] : : : reaguj :

Ahoj všem, myslím si, že pokud budem chtít přilákat opravdu ŠIROKOU veřejnost, musela by se jezdit kromě 21 km a 10 km taky např. 10 km ( nebo 5 km) s omezením koleček a výšky bruslí- tedy závod pro širokou veřejnost(něco jako v Napajedlech).Jenom jenom můj pohled, ale pokud si to někdo např. na kolečkách 84 mm přijde pro radost zkusit zazávodit a vidí, že je tam téměř naprostá většina na závodních bruslích s kolečkama 110mm a přijede poslední z 20 minutovou ztrátou, tak příště už nedorazí.Znám to ze své zkušenosti. (Já jsem to sice nevzdal, začal jsem trénovat,ale do půl roku jsem přešel na nízké závodní brusle).Ale ti, co jezdí opravdu jenom rekreačně a fitnesově to potom vzdávají a zase jezdí jenom sami na in-line stezkách. A souhlasím s Honzou 100, vylepit co nejvíc plakátů a třeby i na parkoviště u obchodních center, kde jsou prodejny jako Intersport, Hervis, Sportissimo atd, kde jsou potencionální bruslaři.

Přidal(a): blue.sun 25. 7. 2011 Po 22.46
[12] : : : reaguj :

Samostatná kategorie hobíků na vysokých bruslích se zkoušela už předloni na LIL, letos zavedli hobby pětku znovu a účast tam je tak pět lidí. Neříkám, že to nemůže fungovat, ale bude to „běh na dlouhou trať“. Taky je asi třeba si uvědomit, kolik zatím je v ČR a SR bruslařů všech druhů a kolik procent z nich má nějakého závodního ducha nebo ambice. S plakáty bych snad byl také schopen pomoci, i když zrovna u nás by se to nejspíš nesetkalo s velkým ohlasem, bo Rakovník je díra… Stačilo by třeba udělat PDF verzi ke stažení zde na webu… není takový problém je vytisknout a vylepovat…

Přidal(a): blue.sun 25. 7. 2011 Po 22.50
[13] : : : reaguj :

Ještě k Markovu příspěvku – města a obce na to povětšinou kašlou, až na pár sportovně příznivých výjimek. Tomboly jsou fajn, určitě by lidi přitáhly, stejně jako trička a podobné památky, ale je to většinou spojitá nádoba s cenou závodu…

Přidal(a): František Míček 25. 7. 2011 Po 22.58
[14] : : : reaguj :

Diplomy určitě, to je dobrej nápad, medaile taky potěší, plakáty se mě taky líbí, zapojení města ano, kolečka neomezovat, to nikam nevede. Důležité je vytvořit závody s tradicí a nejlépe s pevným datem – už teď mě na Lužických jezerech dávali plakát s datem na přístí rok! Není špatný když je víc druhů závodů pohromadě – běh, kolo, brusle, přidat brusle k nějakému populárnímu závodu (třeba Olomouckému půlmaratonu) by mohl být zajímavý nápad.

Přidal(a): Peťa 26. 7. 2011 t 08.58
[15] : : : reaguj :

Co průběžné pořadí. Bude? Dětské kategorie jedou také o ČMP?

Přidal(a): honza 26. 7. 2011 t 09.31
[16] : : : reaguj :

Průbežné pořadí slibují už pěkně dlouho a je to jako s vyhodnocovaním věkových kategorii na trati 10km.A pak se diví,že není zájem o ČMP. [15] Peťa:

Přidal(a): Balud 26. 7. 2011 t 09.57 re: Honza
[17] : : : reaguj : web

Honzo, na otázky ohledně 10 km jsem Ti už několikrát odpovídal mailem, takže ještě jednou a nahlas: Vyhodnocování věkových kategorií na 10km v jednotlivých závodech je plně v rukou pořadatele konkrétního závodu.
Pravidla ČMP hovoří jasně, že do hodnocení Českomoravského poháru jsou zařazeny tratě nad 10km a ty mají definovány věkové kategorie. Doplňkový závod Pohárek je určen především nadšeným amatérům, kteří si ještě na dlouhou trať netroufnou. Diplomy z jednotlivých závodů jsou k dispozici ke stažení na našich webových stránkách, takže máš pravdu opravdu nic nestojí.
Co se zveřejnění celkového pořadí ČMP týká, tak nevím, že bychom ho slibovali pěkně dlouho. Pořadí vyvěsíme, jakmile ho spočítáme. Velmi vážně nám to komplikuje nedisciplinovanost účastníků závodů, kteří se nepřihlašují předem elektronicky a tak je to hodně ruční práce, kterou by za nás jinak mohly udělat stroje.

Přidal(a): honza 26. 7. 2011 t 13.15
[18] : : : reaguj :

Nechci se přehadovat,ale o tom si už nějakou dobu píšeme a nejen se mnou co vím.Náprava žádná.Pokud je to ČMP,ať s tím pomáhá kdokoliv by měl mít nějaké pravidla i včetně vyhlašování a nepředávat si ti jako horkej brambor.Přijeďte se podívat na Otrokovický pohár.Pan Maarcel Němček je příkladem jak by se to mělo. [17] Balud:

Přidal(a): honza 26. 7. 2011 t 13.27
[19] : : : reaguj :

[17] Balud:Je taky hezké ,že si můžeme sami stáhnout a vytisknout diplom,ale jak chtete přilákat lidi(alespoň to píšete).Tímto? Není dost silná motivace se postavit na bednu a dostat ho tam?

Přidal(a): Honza Krejčíř 26. 7. 2011 t 14.02
[20] : : : reaguj :

..myslím, že pokud se někdo z Vás snažil nějaký závod zorganizovat, přišel na to, že vyvěšením plakátů, ať už kolem nákupních center, nebo v místech, kde se bruslí, je téměř nulová úspěšnost. Účast na závodech klesá jak u LIL, tak u ČMP, na WIC (Valencie, Ostrava,…), tak na Berlinském půlmaratonu… Plakáty, reklama v TV, rádiu…jsou všechno věci, které organizátoři jak LIL, tak ČMP dělají a je to stále stejné…žádnou roli v mysli potenciálních účastníků nehraje roli ani Fitness 5tka, či 10tka, omezení velikosti koleček, výšky boty, či barvy spoďárů, nepomůže ani předání diplomu, tričko, či jakýkoliv bonifit…lidé prostě závodit nechtějí… Dám názorný příklad… 6 sezón v Opavě pořádáme Blade Nights… Průměrný počet účastníků je 650… max účast 1500… Blade nights probíhali i bezprostředně před LIL či ČMP v Opavě…takže reklama jako „brno“, přímo oslovených stovky bruslařů a výsledek nulový. Celá tato diskuze a snažení všech organizátorů, kór v této finančně nepříznivé době, má bohužel nulový efekt…Buďme všichni proto rádi, že závody ČMP zůstaly neoklešťěny a dík patří všem dílčím organizátorům, kteří většinou na své náklady závod uspořádali jako my v Opavě. Doufám, že se v Opavě líbílo na kvalitní trati, kterou organizátoři dávali „do pucu“ celý předchozí večer až do noci, aby závodníci byly max. spokojeni.

Přidal(a): Peťa 27. 7. 2011 St 06.12
[21] : : : reaguj :

Ano, v Opavě se nám líbilo. Opava je prostě naše! S Honzou souhlasím. Očekávat od plakátů a diplomů větší účast je asi liché přesvědčení.

Přidal(a): František Míček 28. 7. 2011 t 00.58
[22] : : : reaguj :

Dovolím si trochu nesouhlasit. Tato diskuze k ničemu rozhodně není a pokud to tak vidí organizátoři závodů, je to smutné – měli by být naopak vděčni. Ano, diskutující zde třeba nemají zkušenosti s pořádáním závodů, ty mají organizátoři a i přesto jim počet závodníků klesá – otázka tedy nestojí jak přilákat nové závodníky ale hlavně jak si udržet ty stávající! A zde by organizátoři měli vyslechnout právě ty, co na závody jezdí. Takže pokud tady několikrát zazní návrh diplom a kategorie na 10km, měl by se takový návrh zaznamenat a přemýšlet o něm. Rozhodně by nebylo špatné lidem rovnou se startovním číslem dát do ruky dotazník aby napsali co se jim líbí, co ne a co by zlepšili. Zpětná vazba od účastníků je potřeba a nesmí se brát jen jako kritika. Víťo, pokud platí „Doplňkový závod Pohárek je určen především nadšeným amatérům, kteří si ještě na dlouhou trať netroufnou“, nechápu proč se jezdí odděleně. Nakonec mě ještě nedá a musím se ptát – nedávno jsem četl že v Čechách jezdí na bruslích 400 000 lidí, kde jsou? I kdyby jen 0,01% z nich chtělo na závod, je to dost lidí. Jak to že na závody do Opavy nebo Ostravy nepřijede nikdo z Polska? Vědí o tom? Mají to tak blízko! Znám spoustu Poláků co jezdí pravidelně do Německa, nestálo by za to vytisknout letáky a rozdávat na závodech v zahraničí jako to dělají oni? A ví se například o MČR v maratonu v Račicích mimo naší republiku?

Přidal(a): Balud 28. 7. 2011 t 10.04
[23] : : : reaguj : web

[22] František Míček: Franto, Honzo, Peťo, blue.sune, Honzo 100, Marku, Pavlo, prostě všichni. Za všechny názory, které zde zaznívají jsme vděční a určitě se jimi zabýváme a zamýšlíme se nad nimi. Kdybychom to nedělali, tak jsme s pořádáním závodů přestali už před pěti lety.
To jak dneska závody vypadají vychází ze zpětné vazby, která se k nám dostala. Jako kritiku to rozhodně nebereme a věřím, že i naše reakce nechápete jako odmítání vašich námětů.
Pokud jsme třeba zrovna ten jeden váš konkrétní nápad nevyslyšeli, neznamená to, že jsme o něm nepřemýšleli. Naopak přemýšleli a z nějakých důvodů jsme se rozhodli, tak jak jsme se rozhodli.
Velice si cením konkrétní nabídky Honzy 100, kterou určitě pro Liberec a Račice využijeme, stejně tak se mi líbí nápad s PDFkem ke stažení. Formulářík k hodnocení je taky fajn nápad atd. atd.

Přidal(a): Rosťa Ledinský 28. 7. 2011 t 23.02
[24] : : : reaguj :
Přidal(a): Rosťa Ledinský 28. 7. 2011 t 23.22
[25] : : : reaguj :

Honzo, o vylepování plakátů na frekventovaném místě to taky asi fakt není, alespoň ne bezvýhradně. Budějovice jsou sice silně odlišná oblast, lidi jsou tu hodně při zdi… :-) Jsme taková přerostlá vesnice. Ale když se tu konal LIL (celkem asi 4× nebo 5×), byl plakátek opravdu na každých 100 metrech na obou místních stezkách. To byla skutečně reklamní masáž. A výsledek? Ze 150-ti startujících na závodech bylo z CB všeho všudy max 20 lidí. Zbytek startovního pole tvořilo stabilní in-linové jádro, kde se v podstatě všichni známe :-( A že by se někdo chytil a začal jezdit pravidelně, to už vůbec ne. Kolik znáte bruslařů z CB kromě mě? :-) Jsem taky ochoten přiložit ruku k dílu, ale fakt nevím, kde začít. :-)

Přidal(a): Radek Máčala 29. 7. 2011 P 00.54
[26] : : : reaguj :

Souhlasím z Rostou před dvěma lety jsem nadšeně sebral na OIPu plakáty s tím že je vylepím na okruhu Luhačovické přehrady týdně se tam prohání přes 500 bruslařu ale za tu dobu jsem tam jednoho který jezdil Alpin IL.A diky práci na diskotece zase vim kolik stoji na poplatcích vylepování plakátu v okruhu 20 km kolem Luha.

Přidal(a): Jirka 29. 7. 2011 P 22.31 Malé zamyšlení
[27] : : : reaguj :

U nás ve firmě bruslí opravdu kde kdo, neuvěřitelné procento lidí. Pro podstatnou část je však bruslení pouze společensko-pohybovou záležitostí, při které si s kamarádkou popovídají na bruslích o životě, známostech, pak si dají spolu kafe a ujedou další 2 km a jdou domů. Nesměju se jim, taková je velká většina bruslařů, a za i takto pojatou sportovní aktivitu je chválím. Pouhé slovo závod u nich však vzbuzuje odpor.

Pak je u nás menší skupina opravdu sportovně založených lidí. Běhají maratony, lezou po skalách a někteří i pravidelně bruslí na inlajnech a to opravdu dobře. Ani přes osobní agitaci se mi zatím nepodařilo získat ani jednoho, kdo by se mnou zkusil jít na závody. Nicméně v této skupině je největší šance někoho nového ulovit.

Lidi přitahují velké MEGA akce. Inlajnům se proto daří dobře, když je závod součástí „velkého“ maratonu běžců, inlajnů a hendbajků. Takové maratony mají většinou silné sponzory a promotion, výbornou atmosféru a lidi přijdou, dostanou medaili a je to OK. PIM má inlajny jen na ozdobu, zažil jsem však v zahraničí.

Inlajny fungují dobře i na čistě amatérské bázi, kde je zřejmě jedinou odměnou pořadatelům závodu dobrý pocit.

Získat trvale opravdu silného sponzora pro sérii závodů je zřejmě téměř nemožné, důvody viz např. Rosťův příspěvek.

Šance tedy vidím

  1. Rozpočtově silné akce, kombinující více aktivit, silná promotion.
  2. Cílená reklama pro inlajn-závody na serverech a v médiích těch sportovních aktivit, kde se závodí vlastní silou, ať už jde o kolo, běh, běžky atd.

Pokud selže bod 1. a 2., tak zbývá čistý amaterismus. Ten snad nevyhyne.

Přidal(a): honza 8. 8. 2011 Po 14.53
[28] : : : reaguj :

[17] Balud:A taky napsat mi,že si diplom můžu vytisknout tady sám odpovídá za všechnu vaši snahu jak přilákat lidí,jak si jich vážite.

*
  Gravatar povolen.
Komentář *
Kliknutím vložíš:
Vlo� smajla :-) Vlo� smajla :-( Vlo� smajla ;-) Vlo� smajla :-D Vlo� smajla 8-O Vlo� smajla 8-) Vlo� smajla :-? Vlo� smajla :-x Vlo� smajla :-P Vlo� smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.